Projecte En Directe – Música als Instituts

El nostre Institut ha estat seleccionat per participar al projecte “En Directe. Música als instituts” junt amb 14 altres centres de Barcelona. Aquest projecte vol afavorir l’accés equitatiu a la pràctica musical dins i fora de l’horari lectiu. El programa és un motor per a la innovació educativa i la compensació de les desigualtats a través del potencial transformador de la música, i en concret la pràctica instrumental, que contribueix a l’adquisició d’habilitats i competències a curt i llarg termini. En Directe realitza una tasca d’acompanyament, motivadora i de suport a l’alumnat, a més de ser un reforç de l’atenció educativa i per a l’assoliment de destreses expressives.

Els centres educatius es converteixen així en espais de creació musical i pràctica musical amb un clara visió comunitària. En definitiva, la música acosta cultures i contextos i esdevé un component vertebrador en el dia a dia de l’activitat educativa, sent un exemple d’aplicació del nou currículum d’educació en què es busca que l’alumnat aprengui amb sentit per aconseguir una societat més justa i democràtica, cohesionada, inclusiva que contempli totes les persones i en què sigui possible la igualtat d’oportunitats, real i efectiva a partir de situacions d’aprenentatge competencials.

La nova edició d’En Directe incorpora un viver de bandes i tallers de músiques electròniques de la mà de Sónar