Innovació Pedagògica

La innovació és un dels motors de progrés i un element important per millorar la qualitat i la progressiva adequació als reptes que planteja l’evolució social. A l’institut Joan Fuster tractem la innovació pedagògica com un element de millora de la qualitat, de la inclusió educativa i de l’equitat social. A partir d’aquesta innovació cerquem que cada alumne o alumna desenvolupi al màxim les seves capacitats i competències.

En aquest procés d’innovació pedagògica són importants el compromís, l’esforç, la col·laboració i la reflexió. L’aprenentatge es centra en l’alumnat i en un lideratge pedagògic distribuït en els diferents equips docents. Es pretén crear espais generadors de cultura i de riquesa intel·lectual, d’ací que l’institut participa en els següents programes d’innovació i millora, entre d’altres projectes:

• Repte Barcelona Dades Obertes, per conèixer una economia digital plural i un nou model d’innovació urbana basat en la transformació i la innovació digital.
  • Les Xarxa pel Canvi, per treballar l’excel·lència, la cohesió i l’equitat.
  • GEP (Generació plurilingüe), per aprendre llengües a través de les matèries.
  • Lectures explosives, per fomentar la lectura entre els joves estudiants.
  • Recerca per la ciutadania global, per orientar, acompanyar i promoure els treballs de recerca al batxillerat des del rigor metodològic.
  • Creadors en Residència, per sensibilitzar i educar en la percepció, comprensió i gaudi de les arts, com a factor clau pel desenvolupament. Vídeo.
  • Programa Enginy. Taller escola d’aprenents (joieria, confecció, fusteria, etc). Projectes artístico-professionals que fomenten entorns d’aprenentatge per a l’adquisició de coneixements que facilita la promoció i l’èxit escolar.
  • Programa Pangea. Transformant el món. Valors i ciutadania.
  • Mediació entre iguals. El Programa de Mediació entre iguals promou i acompanya els projectes de mediació dels centres educatius, com a estratègia per a impulsar competències socials constructives i la resolució positiva de conflictes dins el marc escolar.
  • Escoles més sostenibles. El  Programa  Escoles + Sostenibles  va  néixer  l’any  2001  en  el  marc  del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat de Barcelona, amb l’objectiu de contribuir a la sostenibilitat des de l’educació i amb el reconeixement de les escoles com a  agents de canvi a la ciutat.
  • L’aula en joc. Projecte de gamificació. Gamiifcar l’aprenentatge a l’aula té el propòsit de desenvolupar competències transversals com la comunicació i el llenguatge, la socialització, la resolució de problemes, entre d’altres