Visita a la sucursal del Banc d’Espanya a Barcelona de 1r de batxillerat

el territori espanyol.

La conferència ha estat impartida pel propi director de la sucursal i ha parlat de les funcions del Banc d’Espanya, de l’eurosistema i del Banc Central Europeu.

El director ha explicat que el Banc d’Espanya és independent del poder polític des del 1994 per normativa legal i té entre les seves funcions la del monopoli d’emissió de bitllets i monedes, funció coordinada des del del Banc Central Europeu i la resta de bancs centrals nacionals de la zona Euro. A part ha explicat que la política monetària és competència exclusiva del Banc Central Europeu.

Ha estat una jornada profitosa i els alumnes han pogut aprendre sobre conceptes econòmics de l’actualitat, com l’estabilitat de preus, l’interès i les divises. Han participat i han gaudit de la visita durant una hora i mitja. També han rebut un petit obsequi de material escolar i informació sobre el Banc.

Aquí teniu una mostra fotogràfica de la visita: