Exposició: Shoà, com va ser humanament possible?

Aquest 23 d’abril, durant la jornada d’actes de Sant Jordi, ha estat inaugurada a l’Institut Dolors Aleu l’exposició Shoà, Com va ser humanament possible?. L’exposició romandrà oberta al públic al vestíbul i la planta baixa de l’institut fins al proper dia 8 de maig, en horari de dilluns a divendres de 8 a 14:30h, i dimarts i dijous de 16 a 18h.

Aquest curs 2023-24, el nostre institut ha pogut participar en el Projecte Internacional «Comunicadores del segle XXI» del Centre Mundial de Commemoració de la Shoà Yad Vashem, a partir de la gestió i coordinació de la professora Sònia Torres del Departament de Ciències Socials. El projecte didàctic s’ha treballat en la matèria de Problemàtiques Socials de 1r de Batxillerat, i l’equip de comunicadores i comunicadors ha estat format per: Laia Farano, Gabriel Guerrero, Daniel Osorio, Meritxell Lopez, Isaura Raba i Sara Wang.

L’objectiu del projecte ha estat formar alumnat acreditat per poder explicar la Shoà, i generar el context per facilitar espais de reflexió sobre els valors democràtics i la necessitat de viure en una societat inclusiva que respecti el dret a la diversitat.

En aquesta inauguració, ens hem reunit unes dues-centes persones, i hem comptat amb representació de la comunitat jueva de Barcelona. Agraïm a tothom la seva presència, i també les paraules encoratjadores i l’esclaf que ens han fet arribar en aquest acte tan emotiu que hem pogut compartir.

L’exposició ha estat possible gràcies als recursos humans i materials aportats per Yad Vashem Espanya. També agrair a l’associació ARMHER les seves aportacions de memòria històrica a l’aula, i especialment agraïment a l’alumnat de primer de Batxillerat que amb la seva implicació i dedicació l’ha fet possible.