CREADORS EN RESIDÈNCIA, seguim avançant!!

El passat dimecres 25 d’octubre l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona (entitats que desenvolupen el programa) ens van convocar a una reunió al Palau de la Virreina a tots els participants, és a dir, instituts i equips mediadors.

Què i qui són els equips mediadors?

En Residència es basa en l’aposta per la figura de la mediació. Al costat del creador/a i del professor/a, intervé un equip capaç de connectar l’esfera de la creació amb el context escolar i amb el sistema cultural de la ciutat.

És per això que l’Institut de Cultura de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona cooperen amb equips d’una llarga trajectòria en l’àmbit de les mediacions entre cultura i educació. Es tracta de l’Associació A Bao A Qu, la Fundació Joan Miró i Alexandra Laudo (Comissària de L’Espai 13 durant els anys 17 i 18), L’Afluent, el Servei Educatiu del Museu d’Art de Catalunya, Graner –  Mercat de les Flors, la Sala Beckett / Obrador Internacional de Dramatúrgia i, a aquesta nova edició, s’afegeixen La Central del Circ, AnticTeatre i el MACBA.

Quins instituts hi participen?

Institut Barri Besós, SI Bosc de Montjuic, Institut-Escola Costa i Llobera, Institut Doctor Puigvert, Institut Jaume Balmes, Institut Joan Boscà, Institut Joan Fuster, SIN Josep Comas i Solà, Institut Juan Manuel Zafra, Institut Maria Espinalt, Institut Milà i Fontanals, Institut Moisès Broggi, Institut Montjuïc, Institut Narcís Monturiol, Institut Quatre Cantons i Institut Salvat-Papasseit. L’objectiu de la sessió era conèixer més sobre la iniciativa compartida.

D’altra banda es va posar de manifest -gràcies a l’aportació dels centres i entitats que ja han participat en altres edicions- la valoració positiva de l’experiència que en fa l’alumnat i, sobretot, l’ampli treball competencial que es desenvolupa en Creadors En Residència.

Si esteu interessats podeu obtenir més informació al següent enllaç:

Estela Alonso i Gemma Bartuí