Concurs de fotografia matemàtica

La fotografia matemàtica és una eina que apropa les matemàtiques al nostre entorn i les empra com a generadores de bellesa, de creativitat i fins i tot de crítica social. Hi ha d’haver una intencionalitat a l’hora de fer-la, que ha de quedar reflectida en un títol que determini clarament quin concepte matemàtic pretenem captar. Aquí podeu trobar-ne uns quants exemples més.

Entre finals de l’any passat i principis de l’actual hem celebrat el Concurs de Fotografia Matemàtica a tots els nivells educatius de l’Institut. D’entre totes les fotos presentades per l’alumnat, n’hem triat entre professors i alumnes les millors de cada nivell i les hem exposat emmarcades a les escales del centre. En endavant cada curs anirem exposant les guanyadores del concurs d’aquesta mateixa manera. Els autors i les autores d’aquestes fotografies rebran un detall cortesia de l’Institut a mode de premi. A més, d’entre les 20 fotografies guanyadores, el Departament de Matemàtiques triarà la millor fotografia de cada cicle de l’ESO – de 1r i 2n per una banda i de 3r i 4t per l’altra- per enviar-la al Concurs que organitza l’ABEAM (Associació de Barcelona per a l’estudi i l’aprenentatge de les Matemàtiques).

En aquest primer carrusel podeu veure les 20 fotografies guanyadores del concurs intern que hem celebrat a l’Institut.

I en aquest altre l’exposició que n’hem fet per a que tot l’alumnat i el professorat les pugui veure en viu i en directe.