Diagnosi

Eines per a la diagnosi

El centre ha elaborat la seva diagnosi mitjançant les enquestes Selfie i Selfie for Teachers, i una enquesta interna per al claustre d’elaboració pròpia, que s’han passat durant la primera quinzena de juny de 2022 a l’equip directiu, al claustre i a l’alumnat de l’ESO i Batxillerat, amb una participació del 100%. Vista aquesta participació, cal considerar que les valoracions d’aquesta diagnosi poden ser considerades força útils per a elaborar l’Estratègia Digital de Centre.

Resultats de l’enquesta Selfie per a l’ESO Resultat de l’enquesta Selfie per al Batxillerat

Durant el novembre de 2022, la comissió digital, amb la participació dels sis representants de l’AFA, també ha elaborat un qüestionari per a famílies per extreure més informació en relació a l’àmbit digital. Els resultats han ajudat a millorar la comunicació entre el centre i les famílies, i a implicar-les en els objectius de l’EDC.

Respostes a una de les preguntes de l’enquesta interna al claustre.
Respostes a una de les preguntes de l’enquesta a les famílies.

A partir dels resultats obtinguts amb aquestes enquestes s’han extret els punts forts i febles de la comunitat educativa en l’àmbit digital:

Punts forts Punts febles
Retroalimentació adequada. Accés a internet.
Autoreflexió sobre l’aprenentatge. Assistència tècnica
Comentaris a d’altres alumnes sobre el seu treball. Dispositius digitals per a l’aprenentatge.
Protecció de dades. Foment de la creativitat.
Pedagogia: implementació a l’aula. Debat sobre l’ús de la tecnologia.
Comportament segur. Adaptació a les necessitats de l’alumnat.
Comportament responsable. Inclusió de l’alumnat.
Verificar la qualitat de la informació. Projectes interdisciplinaris.
Atorgar reconeixement al treball dels altres. Comportament segur i responsable.
Ús d’EVA. Cal aclarir quins són els objectius de l’estratègia digital.
Comunicació amb la comunitat educativa. Necessitat de formació docent permanent.
Avaluació de les destresses i retroalimentació adequada.
Falta de temps del professorat per manca de recursos humans.
Baixa competència digital de les famílies.