Eines per a la diagnosi
El centre ha elaborat la seva diagnosi mitjançant les enquestes Selfie i Selfie for Teachers, i una enquesta interna per al claustre d’elaboració pròpia, que s’han passat durant la primera quinzena de juny de 2022 a l’equip directiu, al claustre i a l’alumnat de l’ESO i Batxillerat, amb una participació del 100%. Vista aquesta participació, cal considerar que les valoracions d’aquesta diagnosi poden ser considerades força útils per a elaborar l’Estratègia Digital de Centre.
Resultats de l’enquesta Selfie per a l’ESO | Resultat de l’enquesta Selfie per al Batxillerat |
Durant el novembre de 2022, la comissió digital, amb la participació dels sis representants de l’AFA, també ha elaborat un qüestionari per a famílies per extreure més informació en relació a l’àmbit digital. Els resultats han ajudat a millorar la comunicació entre el centre i les famílies, i a implicar-les en els objectius de l’EDC.
Respostes a una de les preguntes de l’enquesta interna al claustre. |
Respostes a una de les preguntes de l’enquesta a les famílies. |
A partir dels resultats obtinguts amb aquestes enquestes s’han extret els punts forts i febles de la comunitat educativa en l’àmbit digital:
Punts forts | Punts febles |
Retroalimentació adequada. | Accés a internet. |
Autoreflexió sobre l’aprenentatge. | Assistència tècnica |
Comentaris a d’altres alumnes sobre el seu treball. | Dispositius digitals per a l’aprenentatge. |
Protecció de dades. | Foment de la creativitat. |
Pedagogia: implementació a l’aula. | Debat sobre l’ús de la tecnologia. |
Comportament segur. | Adaptació a les necessitats de l’alumnat. |
Comportament responsable. | Inclusió de l’alumnat. |
Verificar la qualitat de la informació. | Projectes interdisciplinaris. |
Atorgar reconeixement al treball dels altres. | Comportament segur i responsable. |
Ús d’EVA. | Cal aclarir quins són els objectius de l’estratègia digital. |
Comunicació amb la comunitat educativa. | Necessitat de formació docent permanent. |
Avaluació de les destresses i retroalimentació adequada. | |
Falta de temps del professorat per manca de recursos humans. | |
Baixa competència digital de les famílies. |