L’alumnat de Tecnologia Industrial s’ha apropat al món de les telecomunicacions

El 28 de gener l’alumnat de 1r i 2n de batxillerat de Tecnologia Industrial va assistir a la conferència de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicacions de la UAB departament d’electrònica a càrrec de Ferran Martin Antolín on van explicar la Identificació per radiofreqüència (RFID) “verda” i de baix cost: un repte per a la Internet de les Coses (IoT).

Aquesta conferència estava orientada a presentar la tecnologia d’identificació per radiofreqüència (RFID), com a alternativa als codis de barra òptics o codis QR, tot presentant-ne els seus avantatges i limitacions. Es va fer especial èmfasi en les estratègies per reduir el cost de les etiquetes de RFID i per a la implementació d’etiquetes “verdes”, sostenibles des del punt de vista ambiental. També es van discutir els aspectes que dificulten la total penetració d’aquesta tecnologia al mercat, i el paper de la RFID dins del paradigma de la Internet de les Coses (IoT).