Concurs de cultura clàssica Odissea

Els alumnes de llatí de 1r i 2n de Batxillerat han participat durant aquesta setmana al concurs de cultura clàssica Odissea (https://www.odiseaconcurso.org/).

Avui s’ha celebrat l’últim dia de la fase autonòmica, on concursen més de 400 equips d’instituts de tot Catalunya. Enguany el tema del concurs ha estat “L’art a Grècia i Roma”, i després cada dia se centren en un àmbit diferent: dilluns es van publicar tres preguntes sobre “L’art en la mitologia”, dimarts sobre “L’art en la vida quotidiana”, dimecres sobre “L’art en la història i les institucions” i, per últim, avui dijous han estat deu preguntes sobre “L’art en la literatura grecollatina”.

Els alumnes han estat molt motivats cada dia, però especialment avui, ja que les preguntes eren més difícils que en els dies anteriors. El concurs és una molt bona manera per estimular els alumnes en el coneixement del món clàssic i al final, sigui qui sigui el resultat del concurs, han après i han gaudit molt amb el que aprenien.