Assumpta

EL RETAULE DEL FLAUTISTA (Sant Jordi 2008)

Benvolguts amics,
Un any més la Companyia Inestable de l’IES Sant Ramon torna als Catòlics a representar una nova obra.
Enguany us presentem El Retaule del Flautista d’en Jordi Teixidor. Aquesta obra va guanyar el premi Josep M. de Sagarra l’any 1968 i va ser representada per primer cop a l’Aliança del Poble Nou l’any 1970, amb un gran èxit de públic; se’n van fer més de mil representacions……..El Retaule del Flautista és una farsa que parteix del conte clàssic del Flautista d’Hamelín i que denuncia la situació política del moment amb un moviment escènic molt atractiu i amb cançons que animen el públic a la participació. Podrem comprovar que, malgrat hagin passat els anys, la crítica política que es fa en aquesta obra és encara de plena actualitat: Els polítics continuen actuant de la mateixa manera, el poble encara confia que els governants els hi resoldran els problemes, l’església continua demanant-nos que siguem humils i resignats i el diner segueix movent el nostre món mentre la resta, impotents, només veiem com els poderosos es reparteixen el pastís i obtenen grans beneficis a costa de les desgràcies mundials. Potser per això n’hi ha tantes!
Però, no patiu! No volem desanimar-vos. Només volem que passeu una bona estona i que, si us animeu, canteu amb nosaltres.
Aquest any estem molt contents perquè ex professors i ex alumnes del centre s’han animat a participar a l’obra, sabem que sense ells no hagués estat possible. També hem d’agrair la col•laboració del pares, mares i professors que ens han donat un gran suport a l’hora de fer el vestuari , els decorats, el muntatge de l’escenari i a l’hora d’assajar i de fer coreografies. Però si algú té un paper principal en aquesta obra són els músics, tots membres de la Banda Municipal de Cardona i, la majoria, alumnes del Centre.
No hi podeu faltar!
Per a més informació podeu enllaçar aquí