Preinscripció ESO curs 2024/2025

El període  per a presentar les preinscripcions va del 8 al 20 de març. Però hi ha temps fins al 22 de març per a adjuntar documentació addicional que no s’hagi pogut presentar juntament amb el document de la preinscripció.

Els aspectes més rellevants del procés són:

• La presentació de sol·licituds s’ha de fer telemàticament, tanmateix qualsevol dispositiu connectat a internet és vàlid, fins i tot els telèfons mòbils.
  • Cal estar en possessió d’una adreça de correu electrònic.  El resguard conforme s’ha realitzat la preinscripció el rebreu en aquesta adreça.
  • Tenir el codi d’identificador del Registre d’alumnes de Catalunya (RALC).
  • És molt recomanable tenir una eina d’identificació digital. Són vàlides: DNI electrònic, idCAT Mòbil, Cl@ve o T-CAT. De tots aquests, el més fàcil d’obtenir és l’IdCAT mòbil. Podeu fer la gestió per a l’obtenció d’IdCAT Mòbil a través de l’adreça https://idcatmobil.seu.cat.(És un procés immediat)
    • Si teniu un d’aquest sistemes d’identificació, podeu fer la preinscripció electrònica. D’aquesta manera no cal que aporteu cap document d’identificació i, tan sols, caldrà adjuntar còpies escanejades o fotografiades de la  documentació acreditativa de criteris que donin punts en el barem.
    • Si no teniu cap d’aquests sistemes d’identificació, haureu de realitzar la preinscripció en suport informàtic. En aquest cas, a més de la documentació acreditativa,  també caldrà presentar còpia escanejada o fotografiada del llibre de família i el DNI de la mare, pare o tutor legal.

Criteris de prioritat per assignació de places:

1. Com que l’Institut Salvador Vilaseca permet adaptar els horaris i les assignatures de la formació professional de música o dansa, tots els alumnes que puguin acreditar estar en aquesta situació tenen prioritat davant de qualsevol altre criteri.
  2. Criteri d’adscripció del centre. Es prioritari a qualsevol dels criteris addicionals
  3. Altres criteris:
    1. Tenir germans o germanes que ja estudien al mateix centre educatiu: 50 punts
    2. Proximitat geogràfica del domicili familiar (30 punts) o del lloc de feina de la mare o el pare (20 punts). Consulteu: https://serveis.reus.cat/zonesescolars/#/secundaria (15 punts)
    3. Beneficiaris de l’ajut de la renda garantida de ciutadania
  4. Criteris complementaris
    1. Família nombrosa, monoparental o alumne nascut en part múltiple: 10 punts
    2. Pare, mare treballant al centre educatiu: 10 punts
    3. Si la família percep la renda garantida de ciutadania: 15 punts.
    4. Si algun membre de la família té una discapacitat: 15 punts.
    5. Alumne en situació d’acolliment familiar: 10 punts.