Primers classificats de la fase local de la Copa Cangur de Matemàtiques

Enguany l’Institut Ridaura debuta a la Copa Cangur i ho fa amb un grandíssim resultat: Primer classificat de la fase local, comarques gironines.

L’equip format per la Nour Achghouyab, la Gina Sala, en Marc Santana, la Carme Torres, la Carla Cazorla, l’Aleix Ibars i l’Ivan Mulà, ha representat l’Institut Ridaura en la seva estrena a la setena edició de la competició.

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques. Els equips estan formats per 7 alumnes de 2n i 3r d’ESO amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes de 3r. En el concurs es presenten 15 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

La primera fase del concurs se celebra en una trentena de seus locals repartides arreu del territori. El primer equip classificat de cada seu, juntament amb els campions de l’any anterior, es classifiquen per a la gran final nacional, on l’Institut Ridaura hi estarà molt ben representat!

ENHORABONA CAMPIONS!

(Enregistrament del moment en el que els alumnes han conegut la classificació final i, per tant, la seva primera posició!)