Criteris d’organització

Els criteris d’organització es fan públics al principi de cada curs, són comunicats a professors, alumnes i famílies, i són sotmesos a seguiment i reformulats periòdicament per millorar el funcionament general del projecte i garantir les millors condicions possibles d’aprenentatge.

Criteris d’organització en relació a les tauletes

S’esmenten tot seguit alguns elements que són bàsics d’entrada en relació estricta a l’ús de la tauleta digital.

Elecció. És convenient seguir les recomanacions del centre pel que fa a la tria de la tauleta, ja que així es disposa de màquines més homogènies, es garanteix un mínim de requeriments necessaris i s’estalvien inversions innecessàries. Al darrer apartat l’espai Característiques de la tauleta i criteris d’elecció hi ha informació rellevant en relació a aquest aspecte.

Assegurança d’ús. És convenient subscriure una garantia davant d’averies de la tauleta per un període mínim de dos anys. S’assegura així l’assistència tècnica si la màquina no funciona correctament.

Protecció. Convé invertir en una carcassa que resisteixi ratllades, cops i caigudes de la tauleta. Això implica, generalment, una tapa que protegeixi la pantalla.

Càrrega de la bateria. L’alumne ha d’aprendre a fer un bon funcionament de l’equip durant el període lectiu. Per tant, ha de dur carregada la tauleta de casa, tot i que les aules destinades al nivell on s’aplica el projecte disposen d’endolls suficients.

Compte @institutreguissol.cat de Google. L’ús d’un dispositiu Android requereix la seva configuració fent servir un compte de Google. Abans del curs ja es va posar a disposició de les famílies el compte @institutreguissol.cat de cada alumne, de manera que pugui configurar la màquina ja amb aquest compte.

Equip local. Per evitar problemes per caiguda de xarxa, tant a l’institut com a casa, l’alumne instal·la recursos offline a la tauleta o en memòria USB o SD, tant pel que fa als llibres digitals (kit d’emergència) com pel que fa a altres materials de treball.

Identificació de tauletes. En el moment d’edició d’aquesta pàgina el centre encara no havia decidit si caldria adquirir un programa de control i gestió de tauletes. La distribució i recuperació de documents es pot realitzar a través del Google Drive i les aplicacions es poden instal·lar a l’aula o encarregant-ho als alumnes com a deures. La gestió, desplegament i control dels escriptoris a l’aula, en canvi, no es pot realitzar sense comptar amb un programa específic. (Caldrà analitzar si n’hi ha prou amb iTalC, TightVNC, TeamViewer o VNC Server, per exemple.) Per a aquests casos i per a altres eventualitats, és convenient disposar d’una identificació de les tauletes. El codi pot constar a la tauleta amb un petit adhesiu.

Llapis de memòria USB i/o targeta SD. Per evitar l’excés de documents en una tauleta (té un HD bastant reduït) és necessari comptar amb dispositius intermedis d’emumagatzematge, com llapis de memòria USB (i aleshores adaptador d’USB a microUSB i/o targeta SD, miniSD o microSD (la que s’adapti a l’entrada de la tauleta).