Objectius

1. Impulsar experiències d’ensenyament-aprenentatge constructivista i connectivista des d’un nou model d’aprenentatge fent servir els entorns propis (Moodle, sites), els recursos dels llibres digitals i aplicacions de programari lliure per estimular la creativitat, l’autonomia, la responsabilitat i la solidaritat dels alumnes.
  2. Desenvolupar les competències de l’àmbit digital entenent-les com a bàsiques i transversals en el currículum, i fonamentals per a l’aprenentatge del present i del futur.
  3. Millorar els resultats educatius a partir de la millora de la motivació dels alumnes i aprofitant l’augment exponencial de les possibilitats, els recursos i les estructures d’ensenyament-aprenentatge.
  4. Aconseguir un millor tractament de la diversitat.
  5. Afavorir i aprofitar l’ús de la web 2.0 (blogs, wikis, etc.) i de les xarxes socials per fomentar una formació en valors adequada a la situació tecnològica i comunicativa actual.
  6. Integrar la tecnologia mòbil a la resta de recursos digitals ja existents, com les pissarres digitals, les aules d’informàtica i els dispositius d’emmagatzematge, per afavorir l’aprenentatge actiu dels alumnes i per avaluar l’impacte de les tauletes en l’ensenyament-aprenentatge.
  7. Aprofitar les prestacions multimèdia de les tauletes per dissenyar i implementar experiències educatives amb l’alumnat que impliquin realitzar productes fent servir la webcam, el micròfon, eines d’edició multimèdia, etc.: àlbums de fotografies, vídeos, podcasts, etc.
  8. Generar experiències educatives fora de les quatre parets de l’aula, de tipus treball de camp, etc.
  9. Abaratir la despesa de les famílies en material educatiu a partir d’inversions inicials amortitzables al llarg de diferents cursos.
  10. Contribuir a un sistema i uns hàbits d’ensenyament-aprenentatge més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.