- Impulsar experiències d’ensenyament-aprenentatge constructivista i connectivista des d’un nou model d’aprenentatge fent servir els entorns propis (Moodle, sites), els recursos dels llibres digitals i aplicacions de programari lliure per estimular la creativitat, l’autonomia, la responsabilitat i la solidaritat dels alumnes.
- Desenvolupar les competències de l’àmbit digital entenent-les com a bàsiques i transversals en el currículum, i fonamentals per a l’aprenentatge del present i del futur.
- Millorar els resultats educatius a partir de la millora de la motivació dels alumnes i aprofitant l’augment exponencial de les possibilitats, els recursos i les estructures d’ensenyament-aprenentatge.
- Aconseguir un millor tractament de la diversitat.
- Afavorir i aprofitar l’ús de la web 2.0 (blogs, wikis, etc.) i de les xarxes socials per fomentar una formació en valors adequada a la situació tecnològica i comunicativa actual.
- Integrar la tecnologia mòbil a la resta de recursos digitals ja existents, com les pissarres digitals, les aules d’informàtica i els dispositius d’emmagatzematge, per afavorir l’aprenentatge actiu dels alumnes i per avaluar l’impacte de les tauletes en l’ensenyament-aprenentatge.
- Aprofitar les prestacions multimèdia de les tauletes per dissenyar i implementar experiències educatives amb l’alumnat que impliquin realitzar productes fent servir la webcam, el micròfon, eines d’edició multimèdia, etc.: àlbums de fotografies, vídeos, podcasts, etc.
- Generar experiències educatives fora de les quatre parets de l’aula, de tipus treball de camp, etc.
- Abaratir la despesa de les famílies en material educatiu a partir d’inversions inicials amortitzables al llarg de diferents cursos.
- Contribuir a un sistema i uns hàbits d’ensenyament-aprenentatge més sostenibles i respectuosos amb el medi ambient.