Els alumnes de SMX d’excursió a Barcelona

Ahir, dijous 17 de maig, els alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de Sistemes Microinformàtics i Xarxes (SMX) vam fer una sortida a Barcelona on vam visitar el superordinador MareNostrum i el museu de la Facultat d’Informàtica de Barcelona.

El MareNostrum és el superordinador més emblemàtic i més potent d’Espanya. A part de veure la impressionant màquina, ens van explicar que el superordinador està plenament dedicat a generar coneixement i que s’utilitza pràcticament en totes les disciplines científiques -des de l’astrofísica o la física de materials, passant per la biomedicina- i també en l’enginyeria i la indústria.

El museu de la Facultat d’Informàtica de Barcelona (FIB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) és una exposició d’antiguitats informàtiques que inclou peces molt diverses relacionades amb el càlcul i amb el processament de dades, a més d’ordinadors antics, i d’un assortiment d’ordinadors i perifèrics conservats pel Laboratori de Càlcul de la FIB. En el museu vam poder veure i tocar components informàtics que al llarg del cicle formatiu hem treballat.