Xerrada als alumnes de 4t d’ESO sobre motivació per a l’estudi i reflexió sobre el seu futur acadèmic a càrrec de l’assessor Aleix Achamlal

“La vida és una cursa d’obstacles en la que els límits te’ls poses tu mateix o tu mateixa”, diu Aleix Achamlal a l’inici de la seva xerrada amb els alumnes de 4t d’ESO de l’Institut amb la finalitat de motivar-los per a l’estudi. Aquest estudiant del Grau de Filosofia de la Universitat de Girona sap el que diu perquè quan era adolescent va pensar que la seva vida acadèmica s’havia acabat abans de poder obtenir el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria. A través de l’oportunitat, l’empatia i la motivació, aquest jove establert en el  Baix Empordà va poder combatre les adversitats acadèmiques fins a arribar a la Universitat i des de fa un temps combina l’estudi de la Filosofia amb la divulgació d’un mètode que pretén eliminar les etiquetes i facilitar que els joves reflexionin sobre els objectius de futur que s’han marcat.

Els alumnes de 4t d’ESO es troben en un moment cabal de la seva vida acadèmica: aviat hauran de decidir quins estudis, entre les opcions existents, volen cursar per continuar el seu itinerari educatiu. Per això, el departament d’orientació del nostre  Institut ha inclòs, dins del Pla d’orientació acadèmica, vocacional i professional, una xerrada de l’assessor Aleix Achamlal que té molt a objectius que els alumnes es motivin per a l’estudi i reflexionin sobre el seu futur acadèmic. De ben segur que aquesta activitat que s’ha dut a terme a l’inici del segon trimestre servirà perquè els alumnes prenguin consciència de la importància d’afrontar els mesos que resten de curs amb la màxima motivació possible pensant que els espera un nou repte: triar els estudis postobligatoris que voldran cursar.