Xerrada a 1r d’ESO a l’hora de tutoria

Aquestes darreres setmanes la tècnica de joventut del Consell Comarcal de la Selva, Tanit Baldiz, ha estat realitzant una xerrada pels alumnes de 1r d’ESO a partir de la qüestió: Quin clima hi ha?

Una alumna de 1rC ens descriu com es va desenvolupar la xerrada:

El dia 10 de  desembre del 2019, la Tanit va venir a 1rC a fer-nos una xerrada sobre el clima de la classe. Primer, ens va fer una mini explicació sobre tot el tema i sobre com ens comportàvem entre nosaltres, tot seguit, ens va repartir un full i vam haver de fer una gràfica del 0 al 10 i col·locar més o menys on crèiem que estava la nostra classe. A la nostra classe va sortir un 8 sobre 10, cosa que està bastant bé.

Més tard, va fer sortir de la classe 3 persones aleatòries i, mentre aquests 3 estaven a fora, als altres ens va dir que quan entrés el primer voluntari, l’havíem d’aplaudir, animar i fer-lo sentir bé mentre dibuixava una casa a la pissarra. Quan entres el segon, hauríem d’ignorar-lo completament i passar d’ell mentre dibuixes la seva casa a la pissarra; Al tercer voluntari, quan entrés, l’hauríem de desanimar, “insultar” i fer sentir malament mentre dibuixava la seva casa a la pissarra.

Quan vam acabar l’activitat, la Tanit va demanar als participants que ens expliquessin com s’havien sentit durant l’activitat i, com era d’esperar, només el primer participant es va sentir a gust amb el que estava fent, així que, la “lliçó d’aquell dia va ser que havíem de tractar bé a tothom perquè tothom té sentiments i que hauríem de fer sentir a tothom com ens agradaria que ens fessin sentir a nosaltres.

Abril Pibernat, 1rC