Us presentem la nova optativa del primer cicle de l’ESO: ampliació (anglès)

And as we’re reaching the end of the term… 

Ara que tenim el final de la primera avaluació, us volíem parlar una mica de la nova optativa lingüística que estan cursant els alumnes de 1r i 2n d’ESO. Per tal de promoure la llengua anglesa, s’ha decidit que els alumnes puguin tenir una hora més setmanal d’exposició a la primera llengua estrangera a través de diferents propostes didàctiques que els ajudi a ampliar, tal com indica el nom, les seves competències en aquesta matèria, sobretot les de la dimensió oral. 

Aquest primer trimestre, sota el títol “Getting to know each other”, hem estat fent diferents activitats per aprendre a parlar d’ells mateixos com si fossin youtubers, saber parlar dels altres, parlar de rutines, comprendre i realitzar entrevistes, entre altres activitats. Els resultats han estat molt exitosos i els alumnes han agafat cada activitat com una oportunitat per practicar les seves habilitats i poder millorar. 

Us mostrem algunes imatges de l’activitat “Interview with a celebrity” que consistia a fer un joc de rols en forma d’entrevista en què un membre de la parella era l’entrevistador i l’altre, el famós entrevistat. Per avaluar-ho, els alumnes van dur a terme la coavaluació, és a dir, una avaluació en què no només el docent n’és el responsable sinó que eren els mateixos companys qui havien d’avaluar l’entrevista dels altres a partir d’una rúbrica. Com podeu veure a les fotografies, alguns alumnes s’ho van prendre molt seriosament i van utilitzar un fons com si fossin a la televisió, alguns es van disfressar, d’altres van dur un micròfon  o un guió de l’entrevistador, etc., tot el que fos per posar-se en situació. 

Felicitem els alumnes per la feina feta fins ara i els animem a seguir amb aquestes ganes durant els dos trimestres següents, en què durem a terme el treball cooperatiu, farem aprenentatge basat per projectes i tindrem la cultura com a focus temàtic. No fem més espòiler… We’ll keep you updated!

#llengüesestrangeres