SERVEI DE MEDIACIÓ

Aquest mes de gener s’ha iniciat de nou el taller “Temps de mediació”. Com en els darrers cursos, el Servei de Mediació de l’institut organitza un taller formatiu adreçat a alumnes de 3r d’ESO per a que es formin com a mediadors escolars. Es tracta de 15 sessions d’una hora a la setmana en les quals s’aprenen les habilitats necessàries per a mediar en conflictes entre alumnes, o entre professors i alumnes.
La mediació és una manera pacífica, dialogada i voluntària de resoldre els conflictes, on els protagonistes a l’hora de resoldre’ls són les mateixes persones que han tingut el conflicte.
Aquest curs s’han apuntat al taller 16 nois i noies de 3r d’ESO. Quan acabin la formació podran formar part de l’equip de mediadors i mediadores de l’institut. Actualment aquest equip està format per 15 alumnes de 4t d’ESO i batxillerat, i 7 professors.
El servei de mediació a més d’oferir un espai per a resoldre conflictes, intenta difondre a tota la comunitat educativa maneres positives d’afrontar la convivència i els conflictes que inevitablement aquesta comporta. En aquesta línia, organitza les activitats del Dia escolar de la no violència i la Pau (DENIP) , ofereix activitats educatives per a les tutories dels diversos cursos, …
(Fotos: moments del dinar de l’equip de mediadors. Juny de 2011)