Presentacions treballs de recerca

Ahir a la tarda van començar les exposicions i defensa dels treballs de Recerca dels alumnes de 2n de Batxillerat. Les presentacions es van fer en dos escenaris de manera simultània, un grup d’alumnes i un tribunal es trobaven a l’Auditori, i un altre grup amb un segon tribunal féu la presentació a la Biblioteca. Familiars, professorat i representants de l’Ajuntament van acceptar la invitació d’acompanyar amb la seva presència els nois i noies que exposaven amb rigor i seriositat els seus treballs.

Es un moment important ja que és el moment de defensar la feina que els alumnes han fet durant gairebé tot un any, en què han de posar a prova la seva capacitat de cercar un tema que els agradi, que sigui del seu nivell i que tingui possibilitats de realització. A més a més posaran a prova i hauran de treballar l’autodisciplina i la constància per dur-lo a bon port fins a l’acabament.
Els nervis i una certa tensió és el més habitual a l’inici de les exposicions, que en finalitzar es converteix en alliberament i satisfacció per la feina acabada i sovint ben feta.
El tribunal va poder escoltar la defensa de treballs interessants i curiosos com els aliments manipulats, com afecta l’entorn familiar d’un malalt de Parkinson, estudi sobre el fenomen migratori a la població d’Anglès; d’altres d’actualitat com els drones o la psicologia dels videojocs o la creació d’un videojoc, fins al relat de l’experiència i gènesi d’una reportera. No hi falten mai els treballs a l’entorn d’alguna malaltia, com és ara un treball sobre el càncer de mama o l’epilèpsia. Treballs interessants com el retrat de l’escola franquista o la creació d’una Ultra trail al paisatge de la Selva.
Dimarts de la setmana entrant, el dia 24, es farà la segona tanda de presentacions, ens esperen nous relats i noves cerques que són de l’interès de tots. L’acte és obert a tothom, així que quedeu convidats, a partir de les quatre de la tarda a escoltar noves exposicions dels alumnes de 2n de Batxillerat.
“Falcó de notícies”, 18 de gener 2017