Objectiu: Un institut més net

A la reunió de delegats del mes de febrer, convocada per la coordinadora de delegats, Esther Gispert, els representants dels alumnes d’ESO i de batxillerat vam tractar d’un tema que és molt important en el dia a dia del nostre institut. Ens hem adonat que, massa sovint, el recinte està brut: el pati, els lavabos, o les aules… Però d’entre els espais que són comuns, el pati és el que està més brut, perquè els alumnes l’embrutim molt, llençant menjar pel terra, per exemple, i no utilitzant les papereres. I a la reunió en vam parlar i vam pensar què es podria fer per embrutir menys.

A cada tutoria també s’ha tractat aquest tema que ens afecta a tots, i s’han recollit aportacions i idees, que es van debatre a la reunió de delegats. En primer lloc entre els delegats, i també amb la coordinadora d’ESO, la Carina Nadal, el coordinador pedagògic, en Rafel Martí, i la directora, la Roser Sidera. La directora ens va fer reflexionar en el sentit que cadascú de nosaltres en som responsables, però que els delegats tenim la responsabilitat afegida d’impulsar perquè els nostres companys treballin amb nosaltres per aconseguir l’objectiu que busquem.

Aquestes són algunes de les idees que van sortir:

• Creació d’un grup de voluntaris de cada classe per netejar el pati un cop per setmana.
  • Un grup-classe faria la neteja del pati un cop per setmana a canvi d’una bola de la marató de punts.
  • Voluntaris que vigilin que no s’embruti tant el pati durant les hores d’esbarjo.
Ara només queda donar forma a aquestes propostes per tal que deixin de ser idees i siguin una realitat necessària. Tots plegats hem de mirar el nostre entorn i col.laborar per tenir un entorn molt més net. En bona part està a les nostres mans.

Aina Luz 1r d’ESO