La meva mirada de la UAP 16

Aquest any els alumnes de 1r d’ESO hem anat a veure la UAP, un espectacle de teatre i música que cada any tracta d’un tema diferent, però sempre relacionat amb la PAU i les persones que han fet coses memorables per fomentar-la.

Aquest any ha anat sobre la “MALALA YOUSAFZAI”. La Malala és una noia paquistaní que lluita pel drets de les nenes a poder estudiar, sobretot en països com el seu que està prohibit. Un dia, quan anava a l’escola, li van tirar un tret al cap, només perquè volia estudiar i defensar aquest dret! Però per sort, va sobreviure. Per aquest motiu, i després de lluitar molt i defensar el dret a l’educació arreu del món li van donar el premi Nobel a la Pau el 2013.
El musical en si va ser molt bonic i el conjunt de totes les veus era preciós, i les cançons versionades eren molt divertides. La música se sentia molt bé i el públic estava atent i callat. Els balls o coreografies també eren divertides i molt originals. A més el lloc on es va fer, el Teatre Municipal de Girona és molt bonic, té les parets decorades amb paper de color vermell i daurat, i fa molt de goig.
Hi havia 170 persones que cantaven en el “COR GENERAL” i els protagonistes, que anaven al davant, s’anomenen “COR DE CAMBRA”, que eren 35 persones. Entre cançó i cançó hi havia una mica de diàleg que seguia la història de la Malala. Va ser molt realista amb la història d’aquesta noia: quan li van tirar el dispar i se la van emportar… Quan ella va tornar curada… donava molta alegria perquè ella volia continuar lluitant sense tenir cap por.
La coordinació dels del “COR GENERAL” era igual, és a dir, anaven molt ben coordinats amb els passos de ball i els del “COR DE CAMBRA” tenien molta energia. La il.luminació estava molt bé, però els de darrera no se’ls veia gaire. Es notava que s’ho havien “currat” molt i a més a més era una obra benèfica (els beneficis anaven per les ONG’s Càrites i Oxfam).

Paula Marín Espín 1r d’ESO