Jornada electoral

Dijous passat va ser jornada electoral a l’institut. Al matí van votar els alumnes d’ESO i de Batxillerat, i a la tarda va fer-ho l’alumnat dels cicles formatius. Tots exerciren el seu dret a votar per elegir els representants del sector dels alumnes. Tres eren els candidats que havien de cobrir dues vacants. Els guanyadors foren la Paula Puig de 4t, i la Ivet Rios Masferrer, de 1r d’ESO.
Quan transcorre una jornada electoral els periodistes acostumen a utilitzar un seguit de tòpics com “la jornada va transcórrer amb normalitat i sense incidents”, “gran participació a la festa de la democràcia”, i d’altres per l’estil. Aquests tòpics foren escaients al matí, quan votaren els alumnes, i també a la tarda en què estaven convocats els pares i mares dels alumnes per escollir un representant del sector pares. La normalitat també fou absoluta, però molt menys participada. Parlem de normalitat perquè entra dins els paràmetres habituals la poca participació d’aquest sector. És trist que costi tant de sortir de casa i arribar fins a l’institut per exercir el dret a votar a les eleccions al Consell Escolar. Qui sap, potser si ens prohibissin de fer-ho reclamaríem amb gran soroll que “volem votar”. Ja se sap, l’esperit humà el mouen les contradiccions, i sovint volem el que no tenim. Ara, quan ja tenim el nostre dret adquirit deixem que siguin els altres els que es manifestin.

Ens han arribat alguns comentaris que apunten la possibilitat d’eixamplar l’horari de les votacions, i fer una franja al matí; altres comentaris anaven en el sentit que al costat de les urnes de votació hi hagués un piscolabis, d’altres deien que…, en fi, tot són idees de les quals prenem nota per tenir-les en compte –qui ho sap- en una altra convocatòria electoral.

En tot cas moltes gràcies a tots i totes els que sí que vau fer l’esforç d’anar a votar els representants al Consell Escolar, representants de l’òrgan col.legiat un dels més importants dels que conformen la vida d’un institut.
Ah, ens n’oblidàvem, les dues candidates van anar frec a frec en els resultats de l’escrutini, i amb només un vot de diferència va sortir la Marta Cos. Felicitats a totes dues i gràcies a tots.
“Falcó de notícies”