Jornada de Filosofia 2018

El passat divendres 14 de desembre els alumnes de 2n de batxillerat van participar a la Jornada de Filosofia 2018, aquest any dedicada a l’amistat, amb el lema “Amistat, per a què?”.

Es tracta d’una Jornada acadèmica organitzada pels professorat de Filosofia dels centres participants (aquest any a més del nostre institut, l’institut de Vilablareix, l’INS Carles Rahola, l’INS Narcís Xifra i l’INS Santa Eugènia de Girona, i l’institut de Cassà) amb motiu del Dia Mundial de la Filosofia.

Van preparar la Jornada llegint i comentant textos i reportatges sobre el tema, participant en el fòrum virtual de debat, elaborant comunicacions filosòfiques sobre “Es pot ser feliç sense amistat?”. Durant la Jornada, a la facultat de lletres de la UdG, es va realitzar un debat en petits grups amb representants dels centres participants sobre la pel·lícula “The kings of summer” (Vogt-Roberts 2013). Els grups van exposar la seves conclusions en sessió plenària. Desprès d’un magnífic esmorzar ofert per la Càtedra Ferrater Mora de pensament contemporani, ens vam traslladar a l’auditori del Centre Cultural La Mercè on vam poder seguir la conferència del professor de la facultat de filosofia Ramon Alcoberro, “L’amistat: d’Epicur al temps de les fake news”.

Abans de passar al tram final de la jornada, hi va haver una actuació musical a càrrec de dues alumnes del l’INS de Cassà

Després es van fer els reconeixements a les millors comunicacions dels alumnes. Del nostre centre van ser premiades la Pia Bonadona per la redacció “El nostre foc” i la Berta Coll per la redacció “ Amistat? Ah, més tard?”. La Jornada va finalitzar amb dues actuacions musicals més a càrrec de l’alumnes de l’INS de Cassà i de l’INS Narcís Xifra.

És una experiència que l’alumnat valora positivament i recomana que es mantingui en el futur. Per a més informació podeu entrar al moodle de la Jornada de filosofia 2018 aquí . Hi trobareu els textos, les comunicacions, les fotografies i tot el treball realitzat per l’alumnat.