Gran manifestació 14 de juny en defensa de l’escola catalana

Somescola.cat convoca una cercavila multitudinària per l’escola catalana el 14 de juny a Barcelona

Somescola.cat ha anunciat la convocatòria d’una cercavila multitudinària per l’escola catalana al centre de Barcelona el proper 14 de juny a la tarda. Es tracta d'una mobilització que vol aplegar milers de persones de la comunitat educativa i de la resta de la societat civil per convertir-se en un clam històric en defensa de l’escola catalana i del dret a decidir el propi model educatiu coincidint amb el final de curs 2013-2014.

La coordinadora d’entitats ha destacat que la rua transcorrerà de forma festiva i reivindicativa alhora, amb la participació de grups de cultura popular, bandes de música i companyies de teatre de carrer. També es vol implicar activament les escoles i les entitats d’educació en el lleure mitjançant un projecte pedagògic: que els infants i joves aprenguin a fer-se el seu capgròs per poder-lo estrenar durant la cercavila.

Somescola.cat destaca que la defensa col·lectiva del model escolar vigent és una qüestió de democràcia i de país. Amb aquesta cercavila, la coordinadora vol ratificar la unitat cívica al voltant de l’escola catalana i mostrar el rebuig social a la judicialització i politització dels usos lingüístics a les aules, tant a la LOMQE com a la recent sentència del TSJC.

Poden participar-hi professors i professores, pares i manes i alumnes. Si algú vol anar-hi amb autocar es pot posar en contacte amb laselva omnium.cat, o a través del telèfon 618676186. Hi ha temps per apuntar-s’hi fins el 2 de juny. El preu de l’autocar és de 5€

Muriel Casals, presidenta d'Òmnium Cultural, ha destacat que “la del 14 de juny vol ser una gran mobilització de país per donar suport a l’escola catalana davant l’ofensiva judicial i política que la posa en qüestió”.

Per la seva banda, Josep Maria Cervelló (USTEC) ha destacat que “és una crida oberta a tota la comunitat educativa i a la societat en general per fer front tant a la LOMQE com a la recent sentència del TSJC”, mentre que Teresa Casals (Plataforma per la Llengua) ha dit que serà “una cercavila lúdica i festiva però, alhora, contundent perquè reclamarem amb alegria que volem mantenir l’escola que el nostre Parlament ha decidit”.

Josep Maria Àlvarez (UGT) ha dit que “fem una esmena a la totalitat a la LOMQE perquè no aporta res de positiu i la immersió lingüística garanteix la igualtat d'oportunitats al nostre país”. Finalment, Joan Carles Gallego (CCOO) ha afegit que “el proper 14 de juny renovarem el nostre compromís col·lectiu amb l'escola catalana” i que “no hi ha cap problema social real pel que fa a l'ús del català com a llengua vehicular a l’escola”.

"Falcó de notícies"