Eleccions al consell escolar 2023

Entre els mesos de novembre i desembre es porten a terme un dels actes de participació més importants de la vida al centre, les eleccions al Consell escolar. Tal i com s’explica al web del Departament d’Ensenyament, «El Consell escolar del centre és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: director, professorat, alumnat, personal d’administració i serveis, etc. En els centres públics, la funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc.».

En aquests procés electoral es sol renovar la meitat dels membres representants del professorat, de l’alumnat, i dels pares i mares o tutors d’alumnat.

Després de revisar les corresponents actes de votació de les eleccions del 24 de novembre de 2021 del Consell Escolar, les vacants són:

• Sector famílies: 0
  • Sector alumnat: 1
  • Sector professorat: 4
  • Sector PAS: 0

A continuació, es detalla el calendari de les procediment de les Eleccions Consell Escolar:

DATA PROCÉS
30 d’octubre Convocatòria d’eleccions (dies, hores de votació i lloc). Al web.

Publicació del cens electoral provisional de cada sector. Tauler d’anuncis.

31, 2 i 3 novembre Reclamacions al cens electoral. (Administració).
6 de novembre 10:00 h.: SORTEIG per tal de designar els membres vocals de les meses electorals.
7 de novembre Constitució de les meses electorals

Alumnat: 11:00 a 12: 00 h) Professorat:  12:00 h.

Resolució de les reclamacions i aprovació del cens definitiu.

Publicació del cens definitiu. Tauler d’anuncis.

Fins

el 15 de novembre

Últim dia per a la presentació de candidatures dels diferents sectors. Els documents de presentació de candidatures es poden demanar a administració del centre, lloc on també es lliuraran.
20 de novembre Publicació candidatures dels diferents sectors. Tauler d’anuncis.
21 de novembre Elecció Professorat de 16.00h. a 16.30h
23 de novembre Elecció de l’alumnat ESO , BAT de 8.15 a 14.45 h i de cicles 15.00 a 20.00h
14 de desembre Constitució del Consell Escolar resultant.

Constitució de les comissions previstes al Decret 102/2010 de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius, i en les normes d’organització i funcionament del centre.

RESOLUCIÓ EDU/3014/2023, de 30 d’agost.