Collage solidari amb el poble palestí

El 19 de desembre vam crear aquest collage en solidaritat amb Palestina, davant els bombardejos indiscriminats que estan patint des de fa cent dies, amb més de 20.000 persones assassinades, de les quals, gairebé la meitat són infants i adolescents. Ho vam fer amb l’alumnat de Valors cívics i ètics i Filosofia de 4t d’ESO i amb l’Alumnat d’Aula Oberta de 3r i 4t d’ESO. Són diverses il·lustracions i pintures creades per artistes de tot el món que mostren la situació de vulneració de drets humans i l’apartheid a Palestina i també algunes infografies que denuncien les dificultats quotidianes que viuen les famílies palestines sota ocupació (manca d’accés a aigua potable, menjar o medicaments, i d’altres situacions atípiques, com per exemple, que és l’únic territori al món on tribunals militars jutgen infants). L’objectiu del mural és visibilitzar i fer-nos reflexionar sobre el genocidi i l’exili forçat del poble palestí que estem presenciant per la televisió i xarxes socials des de fa més de tres mesos. També vol fer-nos qüestionar què podem fer des d’aquí. Així doncs, pretén ser una eina per fomentar la informació i el debat dins la comunitat educativa.