Celebrem Sant Jordi amb Enric Casasses

Com sabeu, quan arriben festes com la diada de Sant Jordi ens agrada molt poder fer celebracions que ens en recordin els valors que les acompanyen. Enguany, a causa de les restriccions imposades per la situació de pandèmia, la celebració no pot ser conjunta per a tot l’alumnat del centre. És per aquest motiu que, a banda de les activitats que s’hagin realitzat individualment en els grups bombolla, hem preparat per a tothom, inclòs el personal del centre i les famílies, una petita sorpresa de Sant Jordi.

Aquest 2021, el poeta Enric Casasses, distingit entre molts altres guardons i reconeixements, com a Premi Nacional de Cultura de Literatura (2012) i 52è Premi d’Honor de les Lletres Catalanes (2020), ens ha fet dos regals singulars. El primer ha estat compartir amb nosaltres el seu poema inèdit “Ara vinc”:

Podeu veure Enric Casasses recitant l’inèdit “Ara vinc” fent “clic” aquí.

I, el segon, que, de fet, va començar inicialment com una proposta per als nostres alumnes de 2n d’ESO, s’ha convertit en un honor especialíssim per a tot el centre: Enric Casasses escriu i llegeix expressament per a l’Institut Rafael Campalans una composició titulada “Intel·ligència límit”:

Podeu veure Enric Casasses llegint l’obra inèdita “Intel·ligència límit”, realitzada per a l’Institut Rafael Campalans, fent “clic” aquí.

Us adjuntem els dos poemes en el mateix format amb què ell mateix ens els ha fet arribar (aquí “Ara vinc” i aquí “Intel·ligència límit”), perquè pugueu tornar-hi quan vulgueu, i amb el so de la vostra pròpia ment, perquè llegir també és enlairar-se per pensar. Aquest Sant Jordi, per tant, ens quedem amb el missatge i la lliçó magistral del poeta i rapsode Enric Casasses, tot desitjant-vos a totes i a tots una molt bona diada!