Alumnes de 3r a “Sur le pont d’Avignon”

Durant aquest tercer trimestre els alumnes de tercer d’ESO que formen part del crèdit variable de francès, van preparar una excursió de tres dies a França, que es va dur a terme els dies 20, 21 i 22 de maig.

En primer lloc van haver d’aprendre vocabulari en francès que podien necessitar durant els tres dies i també havien de saber traduir o, si més no, saber-ne el significat. A més d’això van fer un treball que acabarien de complementar durant l’excursió i que haurien de lliurar passada l’estada a Avinyó i Nîmes.

Primer dia:Durant el primer dia els alumnes van visitar Nîmes de camí cap Avinyó i, un cop instal.lats a l’alberg d’Avinyó, van anar a fer les primeres visites. Després de sopar patates amb beixamel, vedella i flam a les 7, van tenir una estona lliure per dutxar-se i preparar les entrevistes que haurien de fer l’endemà. A les 10 van anar cap a dormir.

Segon dia: Durant la segona jornada, després d’esmorzar i d’haver tingut una estona per començar a fer les entrevistes, van visitar el Palau dels Papes. Després van anar a dinar per lliure i, a la tarda, visitaren Uzes i la fàbrica de Haribo. A mitja tarda es van tornar a posar a fer entrevistes fins a quarts de nou. A l’hora de sopar van menjar llibrets, puré de patates, samfaina i pastís. En acabat van tenir una estona per dutxar-se i van anar-se’n a dormir a les 10, com cada dia.

Tercer dia: L’últim dia els alumnes van esmorzar a l’alberg i un cop a l’autobús van emprendre  el camí de tornada cap a casa. En el camí de retorn van visitar diversos pobles com Arles i Aigues Mortes, on van dinar. El viatge continuà fins arribar a Anglès, i tots van arribar a casa bé i amb molt bon record de l’experiència viscuda.

Per als alumnes que van poder gaudir d’aquesta estada tenen la sensació d’haver viscut una experiència única que els ha ajudat a perdre una mica més la vergonya que tothom té quan ha de parlar una llengua diferent de la pròpia.

"Les veus del falcó"

Elsa, Sira i Sandra