Problemes a l’esprint per 1r i 2n d’ESO

Aquest passat 21 de febrer una vintena d’alumnes de 1r i 2n d’ESO van participar en aquest concurs de Matemàtiques.  És  un concurs  que consisteix en resoldre uns  problemes matemàtics en equip i en relleus  ( la resposta d’un problema serveix com a dada d’un altra problema) on a part de la correcta resolució de cadascuna de les proves, també es valora la velocitat en que s’han contestat els problemes.  Malgrat que els alumnes van enviar les respostes correctes en  50 minuts,  no van obtenir cap premi, ja que es va cometre algun petit error.  El més important no és ser el guanyador, sinó passar una bona estona resolent reptes matemàtics i tenir la satisfacció d’haver participat i d’ haver acabat en menys d’un hora.

Un exemple de problema de la prova seria: “Avui és el dia 21 de febre de  2018. Quin dia, quin mes i quin any serà d’aquí 2018 dies?”.

Si teniu ganes de veure més problemes, podeu accedir als  problemes plantejats  (http://www.cangur.org/esprint/eso-petits-18/activ/)

El passat 13 de desembre  també vam participar a la mateixa prova,  amb els alumnes de 3r i 4t d’ESO.