L’alumnat de 1r d’ESO va descobrir, de la mà d’Ecosol, el complex recorregut que segueix la roba un cop arriba al contenidor del Rober de Càritas. L’entitat gestiona la recollida de centenars de tones de residus tèxtils i els dona una nova oportunitat mitjançant tres vies principals:
- Reutilització i botigues Moda-re: Es realitza un triatge de la roba; les peces en millor estat s’higienitzen i es posen a la venda per fomentar el consum responsable.
- Taller de confecció (Upcycling): Els excedents es transformen en nous productes com bosses, complements i objectes decoratius, convertint residus en peces de valor.
- Innovació en materials: En un pas més cap a l’economia circular, els teixits que ja no es poden cosir es reciclen per crear filament reciclat.
Gràcies a aquesta xerrada, hem entès que la millor manera de combatre la moda ràpida és allargar al màxim la vida útil de cada fibra.
Moltes gràcies Raquels!




