Taller Enfocament Restauratiu amb famílies, professorat i alumnat

Durant el mes de gener es va realitzar un taller sobre enfocament restauratiu on van participar famílies, professorat i alumnat.

L’enfocament restauratiu als centres educatius ofereix un marc relacional que es fonamenta en els valors del respecte, la inclusió, la participació, la no-violència, l’honestedat, la diferència, la col·laboració, la responsabilització i la reparació, i s’orienta cap a les necessitats i emocions.
Destaca la importància de les relacions per al benestar emocional, la resolució de conflictes, la prevenció i reparació de danys, i la creació de comunitat. En definitiva se centra a cuidar les persones i les relacions.
La finalitat de l’enfocament restauratiu i, per extensió, la d’aquestes sessions que es van fer, és
compartir la idea de la creació de vincles i comunitat, d’espais segurs i de confiança per compartir experiències, històries personals, emocions i necessitats, de i amb, totes les persones de la comunitat: alumnat, professorat, famílies.

Les famílies i l’alumnat han valorat molt positivament aquests tallers ERG, i ha hagut la demanda de més tallers de comunicació no violenta.