Taller de “Foley” al Caixa Fòrum+ Visita a Penelles amb l’alumnat de 1r d’ESO

El passat 15 de novembre L’alumnat de 1r d’ESO va poder gaudir d’un taller de “Foley“.

Saps en què consisteix?

En les pel·lícules sentim les veus dels protagonistes i la banda sonora, és clar, però també un munt de sons invisibles però imprescindibles: el galop d’un cavall, els passos dels protagonistes, una porta que es tanca, algú que es grata el cap… De gravar tots aquests sons se n’encarreguen els artistes foley, que dins d’un estudi de gravació se les pensen totes perquè els sons siguin el més reals possibles. En aquest taller els alumnes es van poder convertir en artistes foley per un dia.

La següent parada va ser Penelles. És el poble pintat de l’Urgell. Hi viuen només 500 veïns, té un petit forn, una carnisseria, un bar, un cinema i més de 200 grafitis a les parets dels seus carrers. S’ha convertit en un referent de l’street art a Catalunya, un museu a l’aire lliure que ha fet d’aquest petit municipi un centre d’atracció del turisme interessat en els grafitis.