Setmana de la ciència 2018

Durant la setmana de la Ciència hem fet diverses activitats al centre:

Exposició de bacteris

Els alumnes de 1r d’ESO vam realitzar unes maquetes de diferents tipus de bacteris. Vam fer una recerca d’on vivien els bacteris a la Terra i vam descobrir que alguns viuen en condicions molt extremes, i això ens va fer pensar si a Mart hi podia haver vida bacteriana. Els alumnes de 2n de batxillerat ens van ajudar a calcular l’escala de les maquetes.

Xerrada sobre distàncies còsmiques.

Els alumnes de 4t d’ESO i 1r batxillerat vam assistir a la conferència sobre distàncies còsmiques per part de l’astrofísic de la Universitat de Barcelona Kike Herrero.

Aquesta xerrada va ser molt interessant i vam descobrir moltes coses impressionants sobre l’Univers com per exemple que algunes de les estrelles que veiem actualment poden estar mortes.

Es va complementar aquesta xerrada amb dos panells informatius situats en diferents espais del centre.

L’alumnat de 1r de batxillerat hem fet un article sobre la conferència.

Taller de ciència sorprenent

Els alumnes de 2n i 3r d’ESO vam poder gaudir, per la setmana de la ciència, d’un didàctic i divertit  taller d’experiments físics i químics realitzat per en Manuel Belmonte,  professor de la Universitat de Barcelona.

En aquest taller vam descobrir algunes reaccions químiques i processos físics amb elements de la vida quotidiana. Hem après a punxar un globus sense fer-lo explotar, crear un fluid no newtonià amb productes de cuina,  saber quins tipus de plàstics ens envolten, com funcionen els instruments de música, com es fabriquen els bolquers, com fregir un ou amb només alcohol i fins i tot crear diferents i espectaculars plats de cuina coneixent les propietats químiques dels productes que tenim al nostre entorn. Si és que tot el que ens envolta són processos químics!

La veritat és que hem trobat realment interessant participar en aquest taller tan creatiu i alhora sorprenent.

Taller d’experiments a l’Escola Ribagorçana

Alumnes de 2n de batxillerat de química acompanyades de les professores del Departament de Ciències, van realitzar petits experiments per introduir el món de la Ciència als nens de primària.