Participa en les eleccions al Consell Escolar

El procés electoral per renovar una part del Consell Escolar ja ha començat i és una oportunitat important perquè la comunitat educativa participi en la presa de decisions clau per al futur de l’institut.

El Consell Escolar és l’òrgan col·legiat de participació de la comunitat escolar en la gestió del centre. Està compost per representants de diversos sectors, incloent la direcció, el professorat, l’alumnat, les famílies, l’ajuntament, el personal d’administració i serveis, l’AFA i el personal d’atenció educativa. Cada quatre anys, es renova la meitat dels seus membres, i aquest és el moment de fer-ho.

Procés Electoral:

Sectors Convocats: En aquest procés, es renoven els representants dels següents sectors:

• Professorat: 4 membres
  • Alumnat: 3 membres
  • Famílies, pares i mares o tutors i tutores de l’alumnat: 1 membre
  • Personal d’administració i serveis: 1 membre

Dates importants a tenir en compte:

• 30 d’octubre: inici del procés electoral. Cens provisional dels sectors convocats (al vestíbul del centre).
  • Del 2 al 6 de novembre: Possibles reclamacions dels censos.
  • 8 de novembre: Publicació de les resolucions a les reclamacions i sorteig per designar els membres de les meses.
  • 10 de novembre: constitució de les meses i darrer dia per presentar candidatures dels diferents sectors a la secretaria de l’institut.
  • 13 de novembre: publicació de les candidatures al tauler d’anuncis (al vestíbul del centre).
  • 20 de novembre: votacions sector professorat.
  • 22 de novembre: votacions sector famílies. Poden votar el pare i la mare o tutor de cada alumne/a. menor d’edat. S’ha d’acreditar la identitat amb: DNI / NIE / Passaport / Permís de conducció. Horari: 16:30 a 18:00h.
  • 24 de novembre: votacions sector alumnat. A partir de les 10:50 (les votacions es realitzaran per grups/classe d’acord planificació).
  • 24 de novembre: votacions sector personal d’administració i serveis, a les 12:55 a secretaria.
  • 29 de novembre: Consell Escolar per constituir el nou Consell Escolar.

Com podeu participar?

Podeu participar de dues maneres:

• Presentant-vos com a candidat o candidata: Si desitgeu ser part del Consell Escolar, completeu el formulari de sol·licitud a secretaria abans del 10 de novembre.
  • Votant: En el dia de les eleccions, que varia segons el sector, acudiu a votar i trieu els representants que considereu més idonis pel vostre sector. El vostre vot és essencial per donar veu a les vostres preferències.

La participació en les eleccions al Consell Escolar és fonamental per al bon funcionament del centre i per a la millora de l’educació que rebem. La vostra implicació fa la diferència, així que animeu-vos a ser candidat o candidata i no oblideu votar en les eleccions. Junts podem contribuir a l’èxit educatiu de tots!

Informacions d’interés:

Informació sobre el Consell escolar i les seves atribucions.

Normativa reguladora: Resolució EDU/3014/2023​, de 30 d’agost.

Convocatòria d’eleccions al Consell escolar.