Sortida a l’Entorn d’Aprenentatge de Tremp (Isona – Basturs – Orcau)

El dia 8 de novembre, l’alumnat de 1r d’ESO va realitzar una sortida a l’Entorn d’aprenentatge de Tremp (EdA), que incloïa les visites al jaciment de La Posa, als Estanys de Basturs i finalment al jaciment d’icnites d’Orcau. Es va realitzar treball de camp de geologia, on es van estudiar estanys d’origen càrstic, icnites i fòssils diversos.

A la primera activitat realitzada, l’alumnat va interpretar el paleoambient del jaciment i va deduir l’origen de les icnites de la Posa mitjançant el mètode científic. A la segona, es va estudiar l’origen càrstic dels travertins de l’estany de Basturs. Per acabar, es va visitar el jaciment d’icnites d’Orcau, on es van observar i interpretar empremtes de Titanosaure i l’escull fòssil de rudistes.