HACKATHON del projecte SELECT (Erasmus Plus)

El passat 28 de març va tenir lloc al nostre centre el Hackathon del projecte Erasmus Plus SELECT (Self Learning Atlas of Ancient European Cultures). L’activitat consistia en que l’alumnat de 2n ESO A i B posessin a prova la versió Beta de l’Atlas digital, que és el producte final d’aquest projecte, en el qual hi participen la Universitat de Saragossa, la de Burdeus, la de Poznan (Polònia), amb la coordinació de la Universitat de Gènova, i la participació d’altres centres d’investigació, com ara Alteritas (Verona, Itàlia). Aquest Atlas serà la primera eina digital a nivell europeu que permet generar mapes de distribució dels jaciments arqueològics, ciutats antigues, inscripcions i cultures arqueològiques de tota Europa anteriors a la romanització.
L’alumnat va dur a terme tres activitats preparades per la Universitat de Gènova, amb
l’objectiu de veure el grau d’utilitat de l’Atlas pel que fa a l’ensenyament secundari, trobar-neels possibles “bugs” o errades del programa, i suggerir-ne possibles millores. La activitat va durar dues hores, i a més de les tres activitats va incloure la realització d’un qüestionari sobre l’Atlas. A més, es va celebrar una videoconferència amb alumnes del Liceo Marie Curie, de Meda (prop de Milà), que també van participar en el Hackathon, i van conversar amb els nostres alumnes. El mateix dia també va prendre part en el Hackaton l’alumnat de l’institut d’´Swidniku (Polònia).
A partir de les respostes del qüestionaris i de les activitats, els experts de la Universitat de Gènova elaboraran un llibret d’Orientacions per a l’Alumnat, mentre que el professorat de socials i llatí del centre elaborarà una sèrie d’activitats, que juntament amb les que prepararan els companys de l’institut polonès, serviran per a elaborar el llibret d’Orientacions per al Professorat. Ambdós llibrets es penjaran a la web de  l’Institut.