ELS XXIens PREMIS ASPID, VALOREN L’APRENENTATGESERVEI PRACTICAT AL CICLE DE NEU

Des de fa més de 8 anys, els alumnes de 2n del Cicle de Neu de l’Institut El Pont de Suert, treballen seguint la metodologia dels Projectes a través de la fórmula coneguda com a APRENENTATGE SERVEI.

L’Associcació ASPID de Lleida celebra 25 anys d’història i divendres 22 de març, va organitzar la cerimònia dels XXI premis ASPID en reconeixement a empreses, entitats o persones que treballen per a transformar la societat a través de les eines que tenen al seu abast.

Fa molts anys que ASPID treballa activament per a millorar la qualitat de vida de les persones que presenten alguna discapacitat. Integrar-les a la societat, potenciar la seva autonomia, fer-les visibles i empoderar-les, són alguns dels objectius que els seus fundadors es van plantejar en els seus inicis. Objectius que ens varen tornar a explicar el passat 22 de març a la Llotja.

La seva activitat destacada a les terres de Lleida, fa que es tracti d’un referent molt actiu en la transformació social i dona als seus premis, una entitat destacada en l’agenda Lleidatana.

270 convidats varen assistir a la cerimònia que va estar presidida, entre d’altres, per en Quim Torra, President de la Generalitat de Catalunya.

El Cicle de Neu, proposa assolir molts dels seus aprenentatges a través dels projectes i la pràctica real. L’assignatura Discapacitat i Esport fa molts anys que s’aborda des d ‘aquest punt de vista. El treball teòric ocupa un espai i la pràctica es desenvolupa mitjançant l’acompanyament dels usuaris d’ASPID en diferents activitats relacionades amb el Medi Natural i l’Esport. Es pretén aprendre i millorar el nostre entorn social. Parlem d’AprenentatgeServei, que es diferencia del Voluntariat perquè implica una acció continuada, planificada i avaluada. En aquest sentit, els alumnes del Cicle de Neu interactuen amb la gent d’ASPID i ho fan per superar la seva assignatura. El resultat però, va molt més enllà de l’àmbit institucional, aconseguint resultats molt positius, on la implicació i les vivències assolides pels alumnes, es diferencien clarament de la simple recerca de l’aprovat.

Aquesta metodologia de treball va ser premiada per la Fundació Bofill ara ja fa uns anys i ha tornat a ser reconeguda el 2019, a través de la Menció Especial atorgada al professor Carles Hidalgo de l’Institut El Pont de Suert.