Recursos dels portals DEGC

XTEC

Ofereix un recull de recursos classificat per àmbits de coneixement

edu365

L’edu365 és el portal del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya adreçat a l’alumnat de les escoles i instituts del país i les seves famílies, tot i que qualsevol usuari pot fer ús dels recursos que hi apareixen.
S’han anat integrant aspectes transversals com la seguretat a Internet, l’educació per a la salut, o els materials per a aules d’acollida. Així mateix, les noves aplicacions innovadores que impliquen conceptes com la Web 2.0, la realitat augmentada, els videojocs, la programació o les aplicacions per a dispositius mòbils han trobat el seu espai a l’edu365, que ha esdevingut així un aparador de la innovació a l’educació mitjançant les TIC.

edu3

Edu3.cat és un portal de ràdio i TV educatives per Internet que va néixer el 27 d’octubre del 2007 fruit d’un conveni de col·laboració entre la CCMA i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. El portal Edu3.cat ha estat pioner a l’estat espanyol en l’oferta educativa per Internet i s’està posicionant com un portal de referència de TV i Ràdio educatives a nivell europeu. El fons del portal l’integren materials de Televisió de Catalunya TV3, Catalunya Ràdio, del propi Departament i d’altres ens. Actualment compta amb 7000 audiovisuals integrats i catalogats segons el currículum faciliten el seu ús per a la comunitat educativa.

Per descarregar recursos és necessari disposar de nom d’usuari i contrasenya de la XTEC.

Merlí

Merlí és el catàleg de recursos educatius digitals i físics de la XTEC 2.0 del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, amb l’objectiu de proporcionar a la comunitat educativa un entorn de catalogació, indexació i cerca de materials didàctics. En aquesta nova etapa, incorpora novetats i una selecció qualitativa i actualitzada d’interès per diferents entorns d’aprenentatge, així com l’oferta oberta per a tots els públics interessats.

ARC

L’ARC (Aplicació de Recursos al Currículum) és un espai al servei dels mestres i del professorat per compartir propostes docents de qualitat associades a les competències bàsiques i al currículum que té les següents característiques:

• És una plataforma per compartir trossets d’aula, on qui vol pot fer aportacions i tothom pot prendre, adaptar i utilitzar el que necessita.
  • Acull propostes de procedència i estils diversos per tal de respectar i donar suport a diferents sensibilitats i necessitats docents.
  • Utilitza el currículum com a organitzador de les propostes i, alhora, el posa en acció facilitant cerques a partir de continguts curriculars, de competències i de relacions interdisciplinàries.

Alexandria

Alexandria és una biblioteca de recursos desenvolupada pel Departament d’Ensenyament que permet pujar alguns tipus de materials educatius digitals, com ara cursos Moodle, per facilitar la seva posterior localització i intercanvi. L’accés als recursos d’aquesta biblioteca és obert i, per tant, qualsevol pot visualitzar-los i descarregar-los. Ara bé per compartir recursos nous és necessari disposar de nom d’usuari i contrasenya de la XTEC.