Experiències Didàctiques

Projectes telemàtics en xarxa:

Entenem el ‘projecte telemàtic’ com la proposta didàctica al voltant d’un tema que comporta el treball en equip entre alumnes, tot utilitzant eines telemàtiques per facilitar la seva participació, interacció i comunicació. Aquest projecte pot ser realitzat en el mateix centre educatiu o entre participants de diferents centres.

Webquests:

Una webquest, webquesta o WQ és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d’Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d’un producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.

Caceres del tresor:

Una Cacera del tresor és un tipus d’activitat didàctica molt senzilla que utilitzen els docents que integren Internet en el currículum. Consisteix en un seguit de preguntes i una llista de direccions de pàgines web, de les quals es pot extreure o inferir les respostes. Algunes inclouen una “Gran pregunta” al final, que requereix que els alumnes integrin els coneixements adquirits durant el procés.

Analitzeu algunes pràctiques d’aula amb ús de les TAC i recollireu la informació en la graella_f2a1. Heu de fer una còpia de la graella a la vostra carpeta a la Fase 2.