Auxiliar de conversa

Famílies acollidores

Benvolguts i benvolgudes,

El Programa d’Auxiliar de Conversa ens permet gaudir d’un parlant natiu de la llengua anglesa per tal de donar suport a les activitats d’ensenyament-aprenentatge l’anglès i augmentant el contacte dels nostres alumnes amb aquesta llengua.

Un dels elements fonamentals del programa són les famílies que, durant el curs escolar, acullen els Auxiliars de Conversa a casa seva. Aquestes famílies els proporcionen l’allotjament i manutenció i ajuden a la integració de l’Auxiliar al seu nou lloc de residència i són el seu primer contacte amb la nostra llengua i cultura.

Per garantir l’estabilitat de l’auxiliar, és convenient que hi hagi una única família d’acollida durant tota l’estada. Excepcionalment, i en el cas que alguna família no pogués acollir a l’auxiliar durant els 9 mesos (d’octubre a juny), l’estada amb la família hauria de ser d’un mínim de 3 mesos. Així doncs, necessitaríem una segona família per la resta de l’estada si és produís aquesta circumstància. En aquest cas, l’escola haurà de coordinar les diferents famílies i tots els canvis que puguin haver.

Us adjuntem la guia informativa per a les famílies on s’especifica el paper i els compromisos que assumeix la família acollidora, en la qual s’insisteix que per acollir una persona amb una cultura i costums diversos als nostres cal mostrar-se generós i tolerant.

Els criteris per valorar la idoneïtat de les famílies que es consideraran són:

• Que sigui una família estable i estructurada, i si és possible, sense animals de companyia (El pèl dels animals és motiu d’al·lèrgies).
  • La casa  ha d’estar el més a prop possible de l’escola, per tant a Banyoles, per tal que l’Ac pugui tenir autonomia. No pot estar aïllat, si es sent sol s’enyora i acostuma a abandonar el programa.
  • Que les estances de la llar siguin correctes. L’Ac ha de tenir la seva pròpia habitació (s’ha de respectar la seva intimitat) amb finestra per poder ventilar-la.
  • Un dels membres de la família ha de parlar anglès fluidament per tal d’afavorir la comunicació.
  • L’Ac s’ha de poder connectar a internet per WI-FI, per tal que es pugui comunicar amb la seva família per Skype.

Si esteu interessats en proposar-vos com a família acollidora envieu la següent informació al correu electrònic del centre iesperealsius@xtec.cat abans del 3 de juny de 2019, indicant a l’assumpte del correu “Família acollidora de l’auxiliar de conversa” amb la següent informació:

• formulari adjunt degudament omplert
  • enviar fotos de la família i de la casa. Les fotos no han de tenir més de 5MB, en format JPEG:
  • Foto de tots els membres de la família.
  • Foto de l’edifici o casa des de l’exterior.
  • Foto aèria de la zona, per veure la ubicació. Posant l’adreça en el “Google Earth”, podeu copiar la foto aèria.
  • Foto de la porta principal des de l’exterior.
  • Foto de l’habitació amb el llit destinat a l’Ac.
  • Foto del bany que podrà utilitzar l’auxiliar, ja sigui privat o compartit.
  • Foto del saló-menjador.
  • Foto de la cuina.
  • Foto de les estances comunes.

Si ho considereu necessari us podeu posar en contacte amb l’Institut si voleu més informació.

Gràcies per la vostra col·laboració.

DESCÀRREGA: FORMULARI FAMÍLIA CAT
.