Prevenint la violència. Taller 1r ESO

Divendres 1 de febrer els alumnes dels grups 1r A i 1r B d’ESO han realitzat el taller “Juul, què t’ha passat”. Ha estat molt interessant perquè s’han donat als nois i noies estratègies per gestionar conflictes i millorar com a grup.

La història de Juul és una història molt dura. Aquesta història, posa de relleu aquella violència menys explícita, més invisibilitzada, però que té conseqüències fatals tant per qui la rep comper qui l’exerceix.
Fa incidència en com paraules aparentment sense contingut violent,poden convertir-se segons el context en que s‘utilitzen, en veritables eines,de destrucció. Alhora planteja la importància que tenen els altres per a cada persona, sentir-nos pertanyents al grup i com moltes vegades és difícil trobar una via alternativa a l’autoagressió (destrucció) si ens sentim tant sols/es que creiem que ningú ens voldrà ajudar perquè pensem que ningú ens pot estimar.
L’autor del conte, Gregie de Maeyer, explica que es va inspirar en una noticia terrible, apareguda en un diari, que explicava el suïcidi d’un nen de 13 anys que havia suportat durant molt de temps les burles dels seus companys.
L’explicació del conte va acompanyada per una representació teatral, que permet treballar amb els/les alumnes el fet cada cop més present als centres educatius; la violència escolar.
Aquest taller permet treballar els següents continguts:

• Actituds socials davant l’ús de la violència.
  • Tipus de violència, parant més atenció als que queden més amagats per la seva subtilitat.
  • Importància del posicionament personal (qui i quan es participa de la violència, desigualtat de poder, estats emocionals que genera…).
  • Situacions d’abús.
  • Eines i recursos per fer front a una situació d’abús. Alternatives a l’agressió