#joemquedoacasa. Comunicat per a la comunitat educativa

Benvolguts/des,

Fa pocs dies us fèiem arribar la comunicació del Departament d’Educació en què indicava que havia pres la decisió de tancar tots els centres educatius del país, com a mesura excepcional per contenir el coronavirus.

A partir del moment que el Govern de la Generalitat de Catalunya va decretar la suspensió de les classes presencials, i davant les informacions contradictòries que arribaven, els centres educatius públics de secundària del Gironès i el Pla de l’Estany, seguint el nostre deure de servei educatiu públic, ens vam coordinar i vam acordar d’oferir, per als vostres fills i filles, recursos i eines per treballar des de casa a través de les plataformes virtuals que ja emprem de manera habitual.

Aquesta setmana no ha estat fàcil per ningú i tot apunta al fet que els dies que venen seran també complicats, però de ben segur que entre tots els afrontarem amb força i optimisme. I volem fer-vos saber que, malgrat les circumstàncies, des dels centres seguim i seguirem prestant el servei educatiu, fent propostes educatives i acompanyant els vostres fills i les vostres filles com hem fet sempre.

El professorat, conjuntament amb les coordinacions i l’equip directiu, estem fent un esforç important de planificació i seguiment virtual. Tanmateix, la nostra tasca de coordinació i de presa de decisions es veu limitada per la mateixa situació de confinament.

Per altra banda, segurament, a través de la premsa, us estan arribant informacions sobre les orientacions que el Departament d’Educació està fent arribar als centres sobre les activitats a realitzar durant el confinament o sobre el pla per a fomentar l’aprenentatge en línia. En aquest sentit, volem tranquil·litzar-vos, ja que entenem que aquest fet us pot generar alguns dubtes.

De fet, com us dèiem, des dels centres ja ens hi hem avançat i hem elaborat materials, hem proposat tasques, hem fet servir les plataformes digitals de centres com a via d’orientació i seguiment de l’alumnat i de comunicació amb ells i les famílies, i hem intentat donar resposta a totes les demandes que ens han arribat. I així ho seguirem fent.

Finalment, volem que entengueu que estem fent tot el possible per millorar el servei que us oferim i també que no és realista pensar que és factible passar d’un sistema presencial a un sistema virtuals i a distància de manera immediata, i més en les circumstàncies en les quals estem treballant. En aquest sentit, des del nostre centre, estem utilitzant diversos recursos i avancem per diferents vies per aconseguir els objectius que us hem esmentat:

• Al final d’aquesta setmana rebreu per correu electrònic una nova proposta d’activitats per la setmana del 30 de març al 3 d’abril. També trobareu la proposta penjada a la web del centre.
    • L’alumnat pot accedir al Moodle. És una plataforma virtual a través de la qual el professorat encomana tasques, proporciona material i orientacions per realitzar-les i fa el seguiment a l’alumnat. Permet la comunicació directa entre alumnat i professorat.
    • L’alumnat disposa d’accés a les eines digitals Google del seu compte coorporatiu del domini iesperealsius.cat per realitzar aquelles tasques que requereixin de recursos digitals.
    • Les famílies poden contactar a través de la plataforma iEduca amb el/la tutor/a i el professorat dels seus fills o les seves filles. Si no recordeu la contrasenya podeu enviar un correu demanant-la a iesperealsius@xtec.cat
    • La pàgina web del centre recollirà totes les informacions rellevant, de manera que si la consulteu estareu informats de les novetats.
    • A través d’Instagram us fem arribar informacions sobre l’evolució de la situació i recollim les vostres aportacions.

Per acabar, us volem agrair que ens feu confiança en aquest moments i que entengueu que les propostes que fem arribar als nois i noies tenen com a objectiu intentar que mantinguin un ritme de treball per tal, que un cop es reprengui l’activitat lectiva, puguem continuar el curs en  les millors condicions.

Qualsevol circumstància que ens vulgueu comunicar us preguem que la vehiculeu a través del tutor o de la tutora del grup.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *