Acampada al FAR – sortida CFGM

Un  curs més els alumnes de Cicle Mitjà d’Activitats Físiques i Esportives en el Medi Natural han fet la sortida de l’acampada. La sortida consisteix en portar tot l’equipament (roba d’abric, menjar,  impermeable, roba de recanvi, sac de dormir, estora, tenda …) per una caminada de dos dies fent nit amb tenda de campanya.

El primer dia de la sortida comença a Les Planes d’Hostoles i tot remuntant  el riu Brugent  trobem espectaculars gorges com la de la Plana o la de la Cova de la Torre.  Seguim el carril bici en direcció a  Sant Feliu de Pallarols on els guies expliquen la llegenda del Pescallunes. A partir d’aquí comença la forta pujada pel mig d’una espectacular fageda  i després d’una hora i mitja arribem a la Mare de Déu de la Salut  i contemplem les vistes de la zona.  Ben dinats, tornem fent camí tot visitant les Roques Encantades,  passem pel coll de Condreu, pel coll de Malla i al final arribem al Santuari del Far a 1.115 metres  on després de fer estiraments i  contemplar les vistes des de la cinglera ens  disposem a muntar les tendes.  Després de més de set hores de camí  les cames i les espatlles (per les càrregues de la motxilla) es fan notar.  Agraïm el sopar calent i ens posem a dormir.   Passem una nit força fresca amb un fortíssim  vent  tota la nit.

El segon dia, una mica masegats de  de la nit, esmorzem  i  desmuntem el campament.  Ens acomiadem  del Far i encara no comencem a caminar comença a ploure ,  a ploure bé,  pluja que ens acompanya  les més de quatre hores de caminada.  Al ploure no podem visitar la cova d’en Salvi o dels ratpenats per perill. Si que fem alguna foto  des del camí del costat de la cinglera que anem resseguint i també del salt de Sallent on  cantem la cançó d’en  Serrallonga. Al final arribem a Rupit, molls, cansats i força enfangats,  on ens ve a recollir l’autocar per retornar cap a Banyoles.