Acollida digital PAS

(provisional – treballant-hi)

Referents digitals del centre

Coordinador Digital: Sergi Pérez (coordinacio.tic@iesperealsius.cat)

Coordinadora iEduca: Imma Malagelada (imalagel@xtec.cat )

Coordinadora xarxes socials: Olga Muñoz (omunoz3@xtec.cat )

Comissió digital formada per:

• Narcís Bartis
  • Isabel Feliu
  • Dani Marin
  • Pep Martos
  • Olga Muñoz
  • Sergi Pérez
  • Judith Torrent

Google Workspace for Education

El centre disposa d’un domini Google Workspace for Education propi. També disposa d’un nombre limitat de llicències Workspace Advanced, per tal de poder tenir característiques avançades, com ara possibilitat de fer sales separades en videoconferències, videoconferències de fins a 250 participants, entre altres avantatges. Quan s’incorpora un membre del personal PAS al centre, se’l dona d’alta com a usuari del domini @iesperealsius.cat. Aquest usuari es comunicat per correu electrònic a l’incorporar-se al centre.

Amb aquest usuari es té accés a utilitzar les eines de la suite informàtica Google Workspace for Education amb el qual tindràs un correu electrònic (Google GMail), un espai d’emmagatzematge (Google Drive), eines ofimàtiques col·laboratives (Google Docs, Google Classroom, Google Sheets, Google Slides, Google Forms, Google Calendar etc…) .

També permet entrar amb aquestes credencials al Moodle de l’institut.

Intranet (iEduca)

El centre disposa d’una intranet, anomenada iEduca que permet com a funcionalitats principals:

• Consultar dades de l’alumnat.

• Consulta d’horaris de professorat i alumnat.

• Consultar i reservar d’espais i equipaments.

• Consultar de l’orla del personal del centre.

• Rebre les peticions de fotocòpies i/o impressions.

A l’incoporar-se el PAS a l’institut direcció els dona les credencials d’accés i per a consergeria hi ha un usuari genèric.

🔗 Accés a la intranet: https://perealsius.ieduca.com

Impressores

Hi ha una impressora a consergeria on hi ha un document amb tots els codis del professorat compartit amb consergeria.

Sanners

Xarxa sense fils (WIFI)

Nom de la xarxa Disponibilitat Credencials Informació
gencat_ENS_EDU alumnat / professorat USUARI: W17000305
CONTRASENYA: 09vyjwak9g
Configurable per a l’ús de l’alumnat i professorat.  No accesible des de móbils.
Eduroam professorat La validació a aquesta xarxa és personal. S’hi accedeix amb l’usuari i contrasenya de XTEC. Xarxa internacional educativa per utilitzar en qualsevol centre que l’ofereixi. www.xtec.cat/eduroam

Aquesta informació sobre la xarxa sense fils gencat_ENS_EDU també es pot trobar en cada aula i a consergeria.

Tauletes

Hi ha dues caixes de IPAD’s que es poden reservar via iEduca i es recullen a consergeria. Cada caixa conté 8 IPADS.

Xarxes socials

Si voleu saber que suceeiix a l’institut podeu fer un seguiment a aquestes xarxes socials:

Twitter: @PereAlsius Instagram: @perealsius web: www.iesperealsius.cat

Incidències

Si teniu algun problema o incidència amb el material informàtic o usuaris o serveis digitals podeu reportar-les de dues maneres:

Serveis del departament d’ensenyament

La Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya és el web de referència pels docents on trobaràs recursos, normatives, projectes, formació, etc., que ofereix el Departament d’Educació. Alguns dels serveis que s’hi ofereixen, requereixen identificació corporativa.

Usuari XTEC. En cas que no disposis de l’usuari corporatiu XTEC, cal que en sol·licitis l’alta a través de l’enllaç: https://cutt.ly/altaxtec. La direcció del centre rebrà l’avís de la sol·licitud i en farà la validació. Recorda que és imprescindible disposar d’aquest usuari corporatiu per a la comunicació del docent amb el Departament d’Educació.

Amb l’usuari XTEC se’t dona d’alta de les eines Google Workspace sota el domini xtec.cat.

ATRI és el portal per a la gestió laboral (dades personals, retribucions, formació, etc.) de tots els treballadors i treballadores de la Generalitat de Catalunya.

🔗Accés a ATRI: atriportal.gencat.cat
La validació al portal es fa mitjançant usuari corporatiu GICAR, el portal de Gestió d’identitats i control d’accés als recursos on podràs canviar les contrasenyes dels diferents portals, quan s’escaigui.

🔗 Accés a GICAR (canvi de contrasenyes): idp4-gicar.gencat.cat/autogestio

En cas que no disposis d’usuari GICAR per identificar-te sol·licita l’alta a la direcció del centre.

ESFERA i SAGA són els portal de gestió acadèmica, administrativa i econòmica que el Departament d’Educació posa a disposició dels centres educatius públics. A efectes pràctics per al professorat, s’utilitza per a introduir les qualificacions de les avaluacions quan s’escaigui. S’hi accedeix amb les credencials d’autenticació de GICAR.

Actualment SAGA només s’utilitza per a la gestió acadèmica dels cicles formatius.

🔗 Accés a Esfer@: bfgh.aplicacions.ensenyament.gencat.cat

🔗 Accés a SAGA: https://saga.xtec.cat/sagan2/centres

Portal de centres: Intranet del Departament d’Educació. S’hi accedeix amb les credencials d’autenticació de GICAR. Centralitza tots els portals web abans esmentats. S’accedeix també a normativa, models de documents, tràmits del personal, etc.

🔗 Accés al Portal de centres: inici.espai.educacio.gencat.cat