Acollida digital Alumnat

A l’iniciar la teva etapa al nostre institut hauràs rebut un correu amb tots els usuaris i contrasenyes dels diversos serveis. En aquesta pàgina et pots fer una idea més completa pel que fa al món digital del nostre institut.

Si l’alumnat s’incorpora a l’institut a primer de l’ESO cursarà l’optativa d’informàtica que us permetrà aprendre a utlitzar les eines digitals que farà servir en l’institut.

Google Workspace for Education

El centre disposa d’un domini Google Workspace for Education propi. Quan s’incorpora un alumne se’l dona d’alta com a usuari del domini @iesperealsius.cat. Aquest usuari es comunicat per carta per part del tutor, per part de cicles també es reb per correu electrònic.

Amb aquest usuari es té accés a utilitzar les eines de la suite informàtica Google Workspace for Education amb el qual tindràs un correu electrònic (Google GMail), un espai d’emmagatzematge (Google Drive), eines ofimàtiques col·laboratives (Google Docs, Google Classroom, Google Sheets, Google Slides, Google Forms, Google Calendar etc…) .

També permet entrar amb aquestes credencials al Moodle de l’institut.

EVA (Entorns d’aprenentatge virtual)

El centre s’utilitza dos entorns d’aprenentatge virtuals que permeten a l’alumnat fer el seguiment de les seves matèries i aprenentatge.  Tenim els següents:

Amb l’usauri corporatiu (@iesperealsius.cat) s’accedeix a:

🔗 Accés a classroom: classroom.google.com

Per accedir a l’aula virtual has d’accedir les dades rebudes per part del tutor a l’incorporar-te al centre . També podeu accedir amb les dades del domini @iesperealsius.cat clicant el botó google.

🔗 Accés al moodle: https://educaciodigital.cat/iesperealsius/moodle/

Intranet (iEduca)

El centre disposa d’una intranet, anomenada iEduca que permet a l’alumnat:

• Seguiment d’assistència.

• Registres d’entrevistes amb alumnat i famílies.

• Consulta d’horaris.

A l’incorporar-se a l’institut es facilita per part de la direcció les credencials a alumnat i família.

🔗 Accés a la intranet: https://perealsius.ieduca.com

Equipaments

Portàtils alumnat

En el marc del mencionat pla, també hi ha dotació de portàtils per l’alumnat que són cedits a l’alumnat per la seva etapa a l’institut. Per ara els cursos beneficiaris són:

• 3r i 4rt de l’ESO.
  • 1er i 2on de Batxillerat.
  • 1er i 2on  de CFGM (però amb algunes limitacions ja que en el curs actual no s’ha cobert al necessitat)

Normativa

Les NOFC regulen les situacions de mal ús de les plataformes educatives i els equipaments digitals. Està reflectit en les seccions 4 i 6 de les pàgines 48 i 58 respectivament.

Impressores

Podeu imprimir a l’institut via consergeria, heu d’enviar un correu electrònic a fotocopies@iesperealsius.cat  heu de tenir en compte que el servei no és gratuït.

Xarxa sense fils (WIFI)

Nom de la xarxa Disponibilitat Credencials Informació
gencat_ENS_EDU alumnat / professorat USUARI: W17000305
CONTRASENYA: 09vyjwak9g
Configurable per a l’ús de l’alumnat i professorat.  No accesible des de móbils.

Aquesta informació també la trobeu al suro de cada aula.

Xarxes socials

Twitter: @PereAlsius Instagram: @perealsius  web: www.iesperealsius.cat

Si voleu estar al dia del que suceeix al nostre institut podeu seguir les diverses xarxes socials que fem servir.

Incidències i suport tècnic

Si teniu algun problema o incidència amb el material informàtic o usuaris o serveis digitals podeu reportar-les de dues maneres:

• correu electrònic a coordinacio.tic@iesperealsius.cat
  • presencialment durant el primer patí del cicle inicial 10:30 a 10:50 o el pati de cicle superior 11:25 a 12:05 en el departament TIC (la cova).

Aquesta informació també la trobeu al suro de cada aula.