Visita d’una escola

El passat 27 d’abril els alumnes de 1r de CFGS d’Educació Infantil van visitar  l’única escola a Catalunya que utilitza el sistema pedagògic de l’Amara Berri, l’escola Mas Clariana de Cambrils.CAMBRILS

En aquest sistema no es parla d’assignatures pròpiament, sinó de contextos d’aprenentatge i de departaments en què cada professor s’especialitza en una àrea. Cadascuna de les aules se centra en una matèria: la classe de matemàtiques, la classe de llengua, música… Al mateix temps, cada aula es divideix en quatre contextos on es treballen blocs curriculars de cada matèria: per exemple, l’aula de matemàtiques de primer cicle  simula un barri, on hi ha una botiga, una casa, un taller i una oficina, on els alumnes poden comprar, vendre i jugar de forma contextualitzada diferents situacions de la vida quotidiana. Segons el que ens van explicar a l’escola, es tracta d’introduir la societat a l’aula i fer-ho a través d’activitats i de jocs. Els diferents contextos es mantenen durant tots els cicles i els alumnes van rotant per les aules.

Dins l’escola  els estudiants de 1r d’Educació Infantil  van poder gaudir i observar com es desenvolupa aquesta metodologia guiats per tres simpàtics alumnes del centre. A més d’exposar-nos el funcionament, ens van parlar sobre la seva experiència davant d’aquest canvi pedagògic.

En acabar la sortida els nostres alumnes van mostrar la seva satisfacció per la visita i es va poder sentir alguna frase com “si jo hagués anat a una escola així tot hauria sigut diferent” .