Una experiència sueca

Un grup de 16 alumnes de primer de batxillerat que cursen l’optativa de llenguatge i pràctica musical ha viatjat la setmana passada a la ciutat sueca de Karlskrona, situada a mig camí entre Malmö i Estocolm. Aquesta ciutat compta amb l’Institut Törnströmska, un centre de secundària amb un programa de música pioner i amb un gran reconeixement a Suècia.

2017-05-09 suecia4

Els  alumnes han fet una estada d’una setmana, acompanyats per A. Dexeus i I. Calvo, i han pogut gaudir de classes d’instrument i cant i concerts en diferents espais, acompanyats sempre dels alumnes suecs de l’institut que els han acollit a casa. El moment més emotiu el van viure el passat divendres, quan alumnes suecs i catalans van participar conjuntament en el concert de primavera que se celebra a la ciutat sueca en el gran auditori de l’Escola AF Chapman, on es van interpretar diferents temes corals en llengua sueca, anglesa i catalana.

Els alumnes catalans van rebre classes de piano, bateria, baix, guitarra i cant. I van poder demostrar els seus coneixements en una posada en comú que es va celebrar una de les tardes en què els professors van organitzar una Jam Session a la cantina de l’institut. Tots ells comenten que ha estat la millor experiència de les seves vides, ja que han pogut descobrir com és la vida sueca i com n’és d’important la música en aquest país.

2017-05-09 suecia3            2017-05-09 suecia

El professor A. Dexeus ens diu: “Esperem que aquesta primera experiència que ha portat al Narcís Oller a aquelles contrades pugui tenir continuïtat durant els propers anys. De moment, al mes d’octubre tenim previst rebre al nostre centre un petit grup de professors suecs, viatge que els servirà per preparar la vinguda dels seus alumnes durant la primavera del proper curs. Així mateix esperem tornar a Suècia amb els alumnes de Cant del proper curs.”

2017-05-09 suecia2

Recordem també que un grup d’alumnes suecs va fer aquest hivern una estada d’una setmana a Valls, i es van hostatjar a casa de diversos alumnes de batxillerat, sobretot de segon.

intercanvi suecs petita

intercanvi suecs 2