Xerrades del departament de filologia de la URV

Els dies 11 i 18 de desembre dos professors del Departament de filologia catalana de la URV van fer una xerrada per als alumnes de batxillerat del nostre centre.

El dimarts 11, va ser el doctor Jordi Ginebra, que es dirigí a l’alumnat  de 1r de batxillerat amb una xerrada titulada “Qui fabrica les paraules noves”, en què va reflexionar sobre els processos que duen a la formació de noves paraules i com aquestes demostren la contínua creativitat i vitalitat de la llengua.

El doctor Ginebra, comissari de l’Any Fabra que acaba amb aquest 2018, forma part de nombrosos projectes de recerca relacionats amb la llengua, entre ells NEOXOC (Xarxa d’observatoris de neologismes en llengua catalana).

I el dimarts 18 de desembre, va ser l’alumnat de 2n de batxillerat qui va poder gaudir de la xerrada del doctor Miquel Àngel Pradilla  “Les llums i les ombres de la normalitat lingüística de la llengua catalana”, en què va reflexionar sobre els actius de la llengua catalana des del punt de vista sociolingüístic i la va reivindicar com una llengua mitjana de desitjable ús preeminent en les relacions interpersonals en l’àmbit de la catalanofonia.

El doctor Pradilla és membre de la secció filològica de l’IEC i, entre molts altres projectes relacionats amb la llengua catalana, és director de la xarxa CRUSCAT (Coneixements, representacions i usos del català).

El departament de català de l’institut agraeix la visita als dos professors universitaris per la seva atenció i disposició. Fins aviat companys.