Reconeixement de l’ajuntament de Valls a la Comissió Lila del Narcís Oller

La Comissió Per La Igualtat – Comissió Lila- de l’Institut Narcís Oller ha rebut un dels premis Dolors Vives i Rodon convocats per la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Valls, en la categoria d’activitats docents d’altres formats.

El curs 2017-18 l’institut es va adherir al programa d’Escoles Igualitàries promogut per la Regidoria d’Igualtat. Dintre d’aquest programa s’havia de nomenar representants de l’alumnat per dinamitzar la cartellera de l’institut i formar part del grup de treball intercentres de Valls. La proposta va tenir una gran acollida entre l’alumnat de segon cicle d’ESO i es va canalitzar en la Comissió Lila del Narcís.

Aquest curs el grup està format per una trentena de persones, entre professorat i alumnat organitzades en subcomissions que realitzen diferents tasques amb l’objectiu final de promoure i estendre entre la comunitat educativa la necessitat de crear un
entorn igualitari on totes les persones siguin acollides i representades i puguin desenvolupar-se lliurement.
L’alumnat canalitza les necessitats que detecta i dona visibilitat a les propostes que surten en perspectiva de gènere. Així es dinamitza una cartellera amb informacions relatives a jornades a les universitats, xerrades i propostes per combatre el sexisme.

La comissió Lila és present a les xarxes socials, Twitter (@LilaNarcis) i Instagram (NarcisLila). El professorat de la Comissió gestiona una adreça electrònica (comissiolila@institutnarcisoller.cat) on rep suggeriments i propostes i aten les consultes que es fan arribar de manera privada.

La comissió també dinamitza totes les jornades que s’organitzen en perspectiva de gènere i promou accions contra el masclisme a les aules. Així, del 19 al 26 de novembre s’ha organitzat la Setmana contra la violència Masclista, amb activitats diverses que han implicat totes les etapes i grups d’alumnat. Entre d’altres, es va redactar un manifest que es va llegir a l’acte institucional de la plaça del Blat, durant la setmana es va donar informació, es van repartir llaços lila i es va confeccionar un mural amb el títol: I tu què faràs contra la violència masclista?
Més accions: A l’entrada de l’institut s’ha recreat l’exposició “COM ANAVES VESTIDA AQUELL DIA?” originària de la Universitat de Kansas, que mostra la roba que duien
víctimes d’agressions sexuals quan van ser assaltades i el seu testimoni per denunciar la culpabilització que reben quan se’ls pregunta sobre com anaven vestides.
Per una altra part, recollint la proposta que se’ls va fer l’any passat per pintar un mural a l’aparcament del Barri Vell contra les agressions a les festes majors de Sant Joan, l’alumnat de 4t ha pintat dos murals al pati U d’octubre inspirats en l’art urbà
més actual.

La Comissió Lila, coordinada per la professora i referent de coeducació del centre Rosa Arnau, és també un espai de formació i debat sobre l’institut que volem, que en definitiva no és més que el debat sobre la societat que estem confegint entre totes i tots.